בית המשפט הורה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו

שופטי המחוזי הורו לפרקליטות לתקן את כתב האישום ולמחוק ממנו את אזכורי משפחתו של ראש הממשלה: "יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/12/20 17:19 כח בכסלו התשפא

בית המשפט הורה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו
נתניהו בבית המשפט עם פתיחת משפטו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מצבו המשפטי של ראש הממשלה נתניהו מתחזק? לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום בשלוש פרשיות שונות, המכונות 'תיקי האלפים', הורה היום (ב') בית המשפט המחוזי לפרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום בפרשה המכונה 'תיק 4000', בו הואשם ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

משפט נתניהו | טענות ההגנה: "מהלכי חקירה פסולים"

השופטים הורו לפרקליטות להסיר מכתב האישום כל אזכור למשפחתו של נתניהו, שאינה נאשמת בפרשה: "יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים" כתבו השופטים בהחלטתם, "הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על-פי הנטען, לכל אחד מהם". 

עוד נכתב כי "ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם - עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

בנוסף, הורו השופטים לפרקליטות לפרט את טובות ההנאה שהתקבלו, לכאורה, במסגרת היחסים בין נתניהו לבין שאול אלוביץ', שהיה ממחזיקי השליטה בחברת 'בזק', ולמחוק ביטויים 'כלליים' מאחר ו"אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיוצא בזה".

המועד להגשת כתב האישום המתוקן לבית המשפט הוא ה-30 בדצמבר, בעוד כשבועיים. המועד שניתן לפרקליטי ההגנה להגשת המענה לכתב האישום נדחה גם הוא, ל-8 בינואר. שלב ההוכחות במשפט אמור להיפתח בחודש פברואר.

פרקליטיו של ראש הממשלה, בעז בן צור ועמית חדד

פרקליטיו של ראש הממשלה, בעז בן צור ועמית חדדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשפחת נתניהו נמסרה תגובה רשמית, בה נאמר כי מדובר ב"מכה קשה לפרקליטות: בית המשפט קבע היום כי בכתב האישום חסרים פרטים "מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים". 

בהודעה נאמר: "בית המשפט הורה לפרקליטות להפריד בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו, ולציין בפירוט מהן הבקשות המיוחסות לכל אחד מהם ומה "ניתן" לכל אחד מהם. נקבע כי על הפרקליטות לפרט באמצעות מי פעלו הצדדים, ולהימנע מביטויים כגון "לרבות", "גורמים מטעמו" וכו' ללא פירוט.
בית המשפט קבע כי "אין מקום ל'דוגמאות', וכאמור על המאשימה לפרט בכתב האישום, או בנספח לו, את הדרישות כלפי אלוביץ', ואת ה'מתת'".
בסך הכל הורה בית המשפט לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים בכתב האישום.

"ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות - בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים - כדי לייצר מראית עין של כתב אישום. בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע: "אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט". 

"שוב הוכח שלא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה". נמסר ממשפחת נתניהו.