סקר מנדטים | המגמה נמשכת: סער בעליה, נתניהו בירידה

הצטרפותו של זאב אלקין למפלגתו של סער מורידה את הליכוד ל-26 מנדטים, לעומת "תקווה חדשה" שמתייצבת על 21. גנץ מתקרב לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד ועפר שלח שהודיע על הקמת מפלגה חדשה - נשאר בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/20 07:43 י בטבת התשפא

סקר מנדטים | המגמה נמשכת: סער בעליה, נתניהו בירידה
צילום: פלאש 90

הודעתו המפתיעה של שר המים לשעבר זאב אלקין על הצטרפותו ל"תקווה חדשה", מפלגתו של גדעון סער, ממשיכה לטלטל את מפת המנדטים. סקר שנערך אתמול (ה') עבור "מעריב סופהשבוע" מלמד כי אם הבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, היתה זוכה ל-26 מנדטים בעוד שתקווה חדשה עלתה ל-21 מנדטים. 

הליכוד עולה בשלושה מנדטים מאז הסקר הקודם שנערך במעריב, ומפלגתו של סער, לאחר החבירה השל אלקין, התחזקה בשני מנדטים מאז השבוע שעבר, והיא מפלגה השנייה בגודלה בכנסת.

יש עתיד וימינה ממשיכות בנדנדה. יאיר לפיד עולה מ-13 מנדטים בשבוע שעבר ל-15 בסקר שהתפרסם הבוקר. נפתלי בנט, שהכריז ביום רביעי על מועמדותו לראשות הממשלה בראשות רשימת ימינה, מתחזק במנדט אחד ועולה ל-14 מנדטים.

הרשימה המשותפת - 11, ש"ס - 8, יהדות התורה - 7, מרצ - 7, ישראל ביתנו 7. כחול לבן של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ממשיכה בהתרסקות והיא היתה מקבלת 4 מנדטים בלבד אם הבחירות היו נערכות היום, שלושה פחות מן הסקר הקודם.

עפר שלח הודיע אתמול באופן רשמי על עזיבת מפלגת יש עתיד, והקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. נתון הפתיחה שהציג שלח בסקר, נמוך ביותר – 0.8% בלבד, הרחק מתחת לאחוז החסימה, והוא מצטרף אל מפלגות נוספות מתחת לאחוז החסימה: העבודה – 1.4%, עוצמה יהודית 1.0%, רשימת עפר שלח – 0.8%, הבית היהודי - 0.3% וגשר בראשות אורלי לוי - 0%. 

בנימין נתניהו עדיין מוביל בסקר בפער משמעותי על פני יריביו בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה עם 33%, כשאחריו גדעון סער - 17% בלבד. בנט - 10%, לפיד - 9% וגנץ - 4%.

בסקר שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, השתתפו 530 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.3%.