ראש הממשלה ושר הבריאות התחסנו נגד נגיף הקורונה: "אני מאמין בחיסון"

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין יהיו הראשונים בישראל להתחסן בפני נגיף הקורונה לקראת מבצע החיסונים שיחל השבוע. מחר יצטרפו לחיסונים נשיא המדינה והרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/20 19:35 ד בטבת התשפא

ראש הממשלה ושר הבריאות התחסנו נגד נגיף הקורונה: "אני מאמין בחיסון"
נתניהו התחסן, צילום: צילום מסך

לאחר שהצהירו בתחילת השבוע עם הגעת החיסונים לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין התחסנו הערב (ש') לעיני המצלמות. משרד הבריאות הודיעו הערב כי מבצע "לתת כתף" בו האוכלוסייה הישראלית תתחסן יוצא הערב וימשיך לאורך השבוע בו יתחסנו ראשונים המבוגרים והאוכלוסיות שבסיכון. 

צריך לברך שהחיינו על חיסון נגד קורונה?

נתניהו פנה בהצהרה עם הגעתו למרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקבלת החיסון הראשון בישראל נגד נגיף הקורונה: "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. אנחנו נלחמים קרוב לשנה נגד המגפה הקשה ביותר שהאנושות ידעה מזה מאה שנה. עד סוף החודש יהיו כאן מיליוני חיסונים, בהמשך יבואו עוד מיליונים. אני ביקשתי להתחסן ראשון יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד ואנחנו כבר נתחיל בזה. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".

אדלשטיין מתחסן

אדלשטיין מתחסןצילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

גם השר אדלשטיין התחסן, בתום קבלת החיסון אמר: "היום הסתכלתי על התאריך - 19 בדצמבר. בתאריך הזה בשנת 1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות בגלל רצוני לעלות לישראל. היום ב 19 בדצמבר 2020 יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות  בממשלת ישראל ויחד עם רה"מ לפתוח את מבצע "לתת כתף". חברים, יש סיבות לאופטימיות".

מחר יצטרפו למבצע החיסונים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי שיתחסנו גם כן על מנת לשמש דוגמה לאזרחים. ביום ראשון הקרוב החיסונים יחלו עם העברתם לעשרה בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות חולים. הראשונים להתחסן יהיו עובדי הצוותים רפואיי, בהם גם פורייקטור הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו. 

צריך לברך שהחיינו על חיסון נגד קורונה?

על כל מטופל לקבוע שני תורים אחד עבור כל מנת חיסון שיקבל, בטווח של 21 ימים בין החיסונים. אדם שישלים את שתי מנות החיסון ייחשב למחוסן מפני הנגיף. מבצע החיסונים יהיה מדואג והתזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הקדימות הפנימית בתוך הקבוצות עשויה להשתנות על פי שיקול הדעת של הצוותים המחסנים. לאחר השלמת חיסון כלל האוכלוסייה המבוגרת וזו שבסיכון, יוכלו יתר הציבור הישראלי להתחסן גם כן.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=uTeuWf93A60&feature=emb_title