אלקין הצטרף ל"תקווה חדשה" ותקף את נתניהו: "פולחן אישיות כמו בחצר ביזנטית"

אלקין התפטר מתפקידו בממשלה, פרש מהליכוד והצטרף למפלגתו של גדעון סער. במכתב ההתפטרות שהעביר לראש הממשלה, תקף אלקין את התנהלותו ואמר: "השיקול האישי שלך מתערבב עם השיקול הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/20 20:08 ח בטבת התשפא

אלקין הצטרף ל"תקווה חדשה" ותקף את נתניהו: "פולחן אישיות כמו בחצר ביזנטית"
השר זאב אלקין. תוקף את נתניהו, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

דרמה בליכוד: שר ההשכלה הגבוהה והמים, זאב אלקין, התפטר מהממשלה, פרש מהליכוד ועבר למפלגתו של גדעון סער - "תקווה חדשה". במכתב ההתפטרות שהעביר לנתניהו תקף אלקין: "השיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות".

זמן קצר לפני תחילת הודעתו של סער, התפטר אלקין מהממשלה ועזב את הליכוד. במכתב התפטרותו מהממשלה, אמר אלקין לנתניהו כי "לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעיתים קרובות קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה. כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכנות כוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".

"אינני יכול לעשות שקר בנפשי", אמר אלקין, "ולקרוא לאזרחי המדינה להפקיד את גורלם בידי מישהו שהפסקתי להאמין בו ולסמוך עליו, ולכן בלית ברירה ובכאב עצום, אני נאלץ להגיש לך את התפטרותי מהממשלה ולצאת לדרך חדשה בניסיון לבנות תנועת ימין מרכז עממית חדשה שתחזור לערכים של ז'בוטינסקי, בגין ושמיר, ותהיה משוחררת מאווירת פולחן האישיות, מחנופה ומאווירה של חצר ביזנטית". 


להורדת הקובץ
מכתב ההתפטרות של זאב אלקין מהממשלה.

יו"ר המפלגה, גדעון סער, בירך על הצטרפותו של אלקין ואמר: אני שמח וגאה על החלטתו ובחירתו של חברי, השר זאב אלקין להצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשותי. אני מכיר היטב את זאב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו. 

"הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל", אמר סער והוסיף כי אלקין הוא "איש של תרבות ושל ערכים. חבר ואדם שניתן לתת בו אמון. נאמן לעמנו ולארצנו, לערכי המורשת היהודית והציונות. החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו. היום הזה - בו זאב מצטרף להנהגה המובילה של ״תקווה חדשה״ הוא יום משמעותי עבורי.  זאב יכהן כסגני כיו״ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת התנועה והמדינה". 

בליכוד הגיבו לפרישתו של אלקין מהמפלגה וחבירתו לסער ואמרו: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן