נפתלי בנט הכריז: "אני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל"

על רקע הירידה החדה בסקרים, שר הביטחון לשעבר הצהיר כי יתמודד לראשות הממשלה ותקף את שרי הממשלה: "לא יכולתם להתעלות על האינטרסים שלכם לרגע אחד, ולעבוד למעננו?". על נתניהו אמר: "עתיר זכויות אך ברגע האמת פשוט לא היה שם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/20 20:12 ח בטבת התשפא

נפתלי בנט הכריז: "אני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל"
מתמודד לראשות הממשלה. בנט, צילום: אורי כהן

על אף הירידה החדה בסקרים, שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הצהיר הערב (ד') במשכן הכנסת: "אני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל". בנט פתח את ההצהרה הפוליטית וציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחר לגנוז את תכנית הפעולה הלאומית למלחמה בקורונה, שהגיש לו. בנט תקף את מדיניות הסגרים, "סגר זה הפתרון של העצלנים", ואת שרי הממשלה וראשה - שדאגו לאינטרסים שלהם.  

"כשבני עמי סובלים, אני לא יכול לעמוד מנגד", פתח בנט. "זו הסיבה שעזבתי את עולם ההייטק שכל כך אהבתי ונכנסתי לשדה הציבורי. לאחר שנלחמתי במלחמת לבנון השנייה, וראיתי מול עיניי את חבריי נפצעים ואף נופלים בגלל מחדלי הדרג המדיני, נשבעתי לעצמי, שכאשר העם שלי ייקלע שוב למשבר, הפעם - אהיה בעמדה בה אוכל להשפיע. וכך היה. במבצע צוק איתן לא נחתי עד שצה"ל השמיד את 30 מנהרות הטרור, מתוכם חמאס עמד להוציא פיגועים המוניים, וכך ניצלו חייהם של תושבי הדרום". 

בנט אמר כי נהג בקורונה כמו במלחמה: "השנה נקלענו למשבר מטלטל. הדברים שלקחנו כמובנים מאליהם - הבריאות,  חופש התנועה, חינוך הילדים שלנו, הזכות להתפרנס בכבוד - נלקחו מאיתנו. כשר הביטחון, גם הפעם, עשיתי כל שבידי כדי לשמור עליכם, על בריאותכם ועל פרנסתכם. מהרגע שהופיעה המגיפה, הנחתי בצד הכל, ונרתמתי כל כולי למערכה, 24 שעות ביממה, חול ושבת. כינסתי את הרמטכ"ל ואת הצמרת הביטחונית ואמרתי להם: 'רבותיי, אנחנו במלחמה'. כל שעה שנקדים לפעול, נחסוך עוד מתים, נמנע עוד פשיטות רגל ומובטלים. מפקדי צה"ל וחייליו התגייסו בכל כוחם".

היחידים שלא מוחרמים. נפתלי בנט

היחידים שלא מוחרמים. נפתלי בנטצילום: אורי כהן

כן, כשרוצים, גם הממשלה יודעת לתפקד. תוך 96 שעות הקמנו מלוניות קורונה בתל אביב ובירושלים, מהראשונות בעולם - פעלנו בקצב של סטארט אפ! אל מול התנגדות הפקידים, התעקשנו והבאנו חברות הייטק לבצע רבבות בדיקות, כדי שנצטרך פחות סגרים. הכנסנו לוחמי צנחנים לעזור לתושבי בני ברק ודיר אל אסד. זו היתה שעה יפה של ישראל. אזרחי ישראל ראו שהמדינה מתפקדת היטב, ולמענם".

"ואז למרבה הצער", המשיך בנט, "אינטרסים קטנים החלו לתקוע מקלות בגלגלים. בסוף חודש מרץ, בשיא הגל הראשון, הגשתי לראש הממשלה נתניהו תכנית פעולה לאומית למלחמה בקורונה, מבלי לשתק את הכלכלה. מטרת התכנית היתה להשתלט על הקורונה באמצעות מסה של בדיקות,  חקירות וטכנולוגיות, כדי שלא נצטרך להטיל סגרים כל הזמן. סגר זה הפתרון הקל, הפתרון של העצלנים, אבל הוא הרסני".  

שר הביטחון לשעבר תקף את ראש הממשלה ושריו: "לצערי נתניהו בחר לגנוז את התכנית, ומניעיו עימו. וכך התגלגלנו לתוך קונספציית הסגרים הבלתי נגמרים. אני שואל את שרי הממשלה ואת ראשה:
במשבר של פעם במאה שנה, לא יכולתם להתעלות על האינטרסים שלכם לרגע אחד, ולעבוד למעננו?לעם המופלא הזה מגיע יותר".

"נתניהו עתיר זכויות; אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכול, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשיה, אך צריך להתקדם הלאה. זה גם לא הזמן לעוד מפלגות שקמו רק כדי להגיד "מי לא" במקום להתוות דרך של "מה כן". ישראל חייבת מנהיגות חדשה".

בנט הצהיר על התמודדותו לראשות הממשלה: "לכן, הערב, אני עומד פה בפניכם, ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל, כדי להביא סוף סוף את השינוי! כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה. כדי להחזיר את הרוח הישראלית הגדולה, של יצירתיות ואמונה, אותה הרוח שהחזירה עם מפוזר לביתו, לאחר 2,000 שנות גלות".

יו"ר ימינה הוסיף: "הממשלה שנקים תהיה משימתית: היא תתמקד בלהשתלט על הקורונה, לשקם את הפרנסה, ולאחד את העם. אזמין לממשלה את כל המפלגות שבעד מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית,
שמוכנות להניח לרגע בצד את המחלוקות, כדי לחלץ את ישראל מהבוץ".

"חבריי", הוסיף בנט. "בשונה מאחרים, אני לא פוליטיקאי מלידה, ולא גדלתי במסדרונות הכנסת. צמחתי בשבילי הארץ ובהרי הלבנון, כלוחם בסיירת מטכ"ל וכמפקד פלוגה במגלן. כמנכ"ל של חברות הייטק בינלאומיות, פיתחתי עסקים בכל העולם מעמק הסיליקון ועד אוסטרליה. משך שמונה שנים, כשר הכלכלה, שר החינוך ושר הביטחון דאגתי למחייה שלכם, לעתיד ילדיכם ולביטחונכם".

בנט סיים את דבריו ופנה לכלל הציבור: "אחיי ואחיותיי, אני אדם מאמין. אני מאמין בבורא העולם ובכוח שטמון בעם שלנו. אני מאמין בשלמות הארץ, אני מאמין בביצור העוצמה הצבאית, הכלכלית והמדינית של ישראל. אני גם מאמין שאפשר אחרת. דמיינו מדינה עם ממשלה שקמה בבוקר וחושבת רק על האזרחים. דמיינו מדינה עם פחות בירוקרטיה, בה אפשר לפתוח עסק תוך 48 שעות באינטרנט, מדינה שיש בה חינוך מעולה לכל ילדי ישראל, חילונים, חרדים ודתיים, יהודים וערבים. דמיינו מדינה בה אפשר להתווכח מבלי לשנוא. זה אפשרי! ההחלטה על כך בידיים של כל אחת ואחד מכם. אם אתם באמת רוצים את השינוי, אני מבקש שתתנו בי את אמונכם. בעזרת השם, נעשה ונצליח!"

בליכוד מיהרו להגיב לבנט, ותקפו: "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה. כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל. רק הניהול של ראש הממשלה נתניהו הביא את ישראל למקום הראשון בעולם בחיסונים, פעל בנחישות ובמהירות לעצירת המוטציה והציב אותנו באחד המקומות הטובים בעולם בתחלואה ובתמותה".