מבצע החיסונים: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן

צמרת משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' אש החלו להתחסן הבוקר, ובמקביל החל מבצע החיסונים בקרב הצוותים הרפואיים בבתי החולים: "יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל". גם הרב הראשי לשעבר חוסן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/12/20 08:49 ה בטבת התשפא

מבצע החיסונים: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן
צוות בית החולים איכילוב בתור לחיסון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מבצע החיסונים נגד קורונה בישראל יוצא לדרך. אחרי החיסון המתוקשר שקיבלו אמש ראש המשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הבוקר (א') קיבלו את החיסון ראשי מערכת הבריאות, ובראשם ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה פרופ' נחמן אש. במקביל, החלו בתי החולים בישראל לחסן את הצוותים הרפואיים.

נתניהו ואדלשטיין חוסנו נגד נגיף הקורונה: "מאמינים בחיסון"

גם שר האוצר ישראל כ"ץ חוסן הבוקר, וכן שר המדע יזהר שי, כמו גם הרב הראשי לישראל לשעבר והרב הראשי לתל אביב, הרב ישראל מאיר לאו. גם מנהל איכילוב וממונה הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, קיבל את החיסון. ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה לאחר קבלת החיסון כי "זה יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל - תקווה אמיתית לחזרה בטוחה לחיי שגרה. החיסון יעיל, בטוח והתחושה אחרי מצוינת. גם אני נתתי כתף ואני קוראת לכולם להצטרף לבכירי המערכת שכבר מתחסנים".


(בית החולים איכילוב, הבוקר)

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "יש ציפייה בקופות החולים שאפילו נעבור את ה-60 אלף מתחסנים ביום. אין שום סיבה לדאוג באשר לכמות החיסונית, יש מאות אלפים אצלנו ועוד מאות אלפים בדרך".

בקופות החולים כבר החלו לזמן מטופלים לקראת קבלת החיסונים לקהל הרחב. בשלב הראשון יחוסנו הצוותים הרפואיים יחד עם אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה. בחלק מקופות החולים קרסו מערכות זימון התורים, וייתכן כי ההבטחות לשישים אלף חיסונים ביום כבר בהתחלה היו נמהרות מדי, כאשר לא בטוח שכל הקופות ערוכות לעמוד בעומס שכזה.

נכון להיום, יש בישראל כ-600 אלף חיסונים, שמייצרת חברת 'פייזר', ועד סוף החודש, כלומר בתוך עשרה ימים, צפויות להגיע למעלה מ-3 מיליון מנות חיסון נוספות, שיספיקו לכמיליון וחצי מתחסנים (שתי מנות חיסון לאדם).

ראש שירותי בריאות הציבור מקבלת את החיסון

ראש שירותי בריאות הציבור מקבלת את החיסוןצילום: דוברות בילינסון

השלב הבא של החיסונים יתחיל כאשר יגיעו החיסונים של חברת 'מודרנה', שקיבלה בסוף השבוע האחרון את אישור ה-FDA האמריקאי, והם צפויים להתחיל להגיע לארץ בתחילת חודש ינואר, במקביל להגעת מיליוני מנות נוספות של חיסונים מתוצרת פייזר.

מנכ"ל קופת חולים כללית, אהוד דודסון, אמר כי "אנחנו יוצאים לדרך עם פריסה של עשרות מוקדים ברחבי הארץ בשבוע הקרוב. בהדרגה נגדיל את מספר המתחמים לכ-400 מתחמים ברחבי ישראל ונחסן כ-40 אלף מטופלים ביום במטרה לבצע את המבצע מהר ככל האפשר ולאפשר לכולנו לחזור לשגרה".