כעס ברשויות המקומיות: "מדובר בעבודה בעיניים"

בשלטון המקומי לא אוהבים את החלטת קבינט הקורונה, והיו"ר חיים ביבס הגדיר את ההחלטה כהזויה. "מקריבים את הילדים והוריהם משיקולים לא מקצועיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 12:27 ח בחשון התשפא

כעס ברשויות המקומיות: "מדובר בעבודה בעיניים"
צילום: David Cohen/Flash90

שרי קבינט הקורונה אישרו אמש את מתווה חזרת תלמידי כיתות א'-ד' לבתי הספר, כשכיתות א'-ב' יחולקו לשתי קבוצות וכל קבוצה תלמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים בבית, וכיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות ובכפוף למדדי התחלואה. הבוקר (ב') התקיים דיון בין נציגי האוצר, החינוך והבריאות עם המל"ל במטרה להגיע להסכמות סופיות בכל הקשור למתווה החזרה ללימודים בכיתות הנמוכות ופתיחת המסחר. 

מערכת החינוך: כיתות א'-ד' חוזרות ללימודים | 56 גני ילדים נסגרו

במהלך הדיון, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, תקף בחריפות את קבלת ההחלטות בנוגע לחינוך ואמר: "לא ברור איך קבינט הקורונה וראש הממשלה, שידעו שהרשויות יכולות להפעיל את זה טוב יותר, בקפסולות ו-5 ימים בשבוע, בחרו 'בפיתרון' שאין בו שום פיתרון. מדובר בעבודה בעיניים - שוב מקריבים את הילדים והוריהם משיקולים לא מקצועיים. ללא הפעלת הסעות וצהרונים, וללא מתן סמכויות לרשויות המקומיות ולמנהלים, החזרת תלמידי כיתות א'-ב תישאר החלטה אומללה שלא משנה כלום".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון, אמר הבוקר כי בהשקעה של 80-90 מיליון שקלים, יכולה המדינה לאפשר לכלל התלמידים שבוע למידה מלא. בהודעה מטעם העירייה נכתב: "עיריית הרצליה תחזיר את כיתות א' עד ב' ללימודים של שישה ימים בשבוע ובמבנה של קפסולות.  תלמידי כיתות ג' עד ו' ילמדו גם הם בקפסולות, כל השבוע אך פיסית כל קפסולה תשהה שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים מהבית בלמידה אינטראקטיבית.

בשוהם, ראש המועצה איתן פטיגרו, החליט כי כיתות א'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע. "לתלמידי שכבות ה'-ו', אשר ממשיכים בשלב זה ללמוד מרחוק, תופעל תכנית למידה חווייתית מחוץ לבית הספר ביער הקהילתי שוהם. במסגרת זו, ייצאו תלמידי שכבות ה'-ו' לסדנאות העשרה".