מערכת החינוך: כיתות א'-ד' חוזרות ללימודים | 56 גני ילדים נסגרו

שרי קבינט הקורונה אישרו כי כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד לשלושה ימים בשבוע לסירוגין, החל מ-1 בנובמבר. כיתות ג'-ד' ילמדו במתכונת של קפסולות. משרד החינוך מסר כי מתוך 592,000 ילדים בגני ילדים, 332 אובחנו כחולי קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 07:33 ח בחשון התשפא

מערכת החינוך: כיתות א'-ד' חוזרות ללימודים | 56 גני ילדים נסגרו
תלמידי א-ד חוזרים לספסל הלימודים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר שעות ארוכות של דיונים, קבינט הקורונה אישר אמש (א') לפתוח את מערכת החינוך עבור תלמידי כיתות א'-ד' ביום ראשון הבא, בכפוף לנתוני התחלואה. לפי המתווה אותו אישרו השרים פה אחד, כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בבתי הספר במשך שלושה ימים, לסירוגין. התלמידים יחולקו לשתי קבוצות כשכל אחת תלמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים מהבית. כיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות בתנאי משרד הבריאות.

במשרד החינוך יצטרכו כעת לתגבר את צוותי המורים. מהלך כזה צפוי לארוך כחמישה שבועות. שר החינוך יואב גלנט התייחס לעניין: "נערכנו מבעוד מועד להפעיל תכנית גישור הנותנת מענה חלקי. למידה בחצאי שבועות עד להשלמת ההיערכות. מדובר במצב ביניים כגישור, עד שיושלם הליך גיוס אלפי המורים הנדרשים לפיצול".

בהנהגת ההורים הארצית אמרו כי ממשלת ישראל בגדה בילדי והורי ישראל: "ממשלת ישראל הפקירה הערב את דור העתיד של המדינה. הממשלה בגדה בילדי והורי ישראל. חמישה שבועות ישבו הילדים בסגר והממשלה לא טרחה לכתוב מתווה שעונה על דרישות בריאותיות ותקציביות. חצי שבוע הוא בדיחה עלובה, היא לא מאפשרת רצף  למידה אמתית".

הנהגת ההורים תמהה על המהלך: "כיתות א'-ב' זו רק ההתחלה, אין כעת תקציב, היא לא מחזירה את המשק ומשחררת את ההורים. מה יקרה כשזה יגיע לחטיבות ולתיכונים? זהו, המדינה מרימה ידיים ומפקירה את החינוך? להתראות תשפ״א".

ובתוך כך, משרד החינוך פרסם אמש את נתוני התחלואה בגני הילדים, שבוע לאחר פתיחתם. מהנתונים עולה כי מתוך 592,000 ילדים במסגרות הגנים, 332 אובחנו כחולי קורונה. 56 גני ילדים מתוך כ-21 אלף נסגרו בשל תחלואה. בחינוך המיוחד אובחנו כחולים 63 מתוך 121,294 תלמידים.