קבינט הקורונה אישר: כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין, כיתות ג'-ד' בקפסולות

לאחר שעות של דיונים, שרי קבינט הקורונה אישרו כי כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד לשלושה ימים בשבוע לסירוגין, החל מ-1 בנובמבר. כיתות ג'-ד' ילמדו במתכונת של קפסולות. מוקדם יותר הוחלט על הארכת ההגבלות עד ליום ראשון בחצות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 21:40 ז בחשון התשפא

קבינט הקורונה אישר: כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין, כיתות ג'-ד' בקפסולות
תלמידי כיתות א-ד חוזרים ללמוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

שלב ההקלות השני. קבינט הקורונה אישר הערב (א') לפתוח את מערכת החינוך עבור תלמידי כיתות א'-ד' ביום ראשון הבא, בכפוף לנתוני התחלואה. לפי המתווה אותו אישרו השרים פה אחד, כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בבתי הספר במשך שלושה ימים לסירוגין. זאת אומרת, התלמידים יחולקו לשתי קבוצות שכל אחת תלמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים מהבית. כיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות בתנאי משרד הבריאות.

שר החינוך יואב גלנט יגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים שהוסכמו. סוגיות הצהרונים וההסעות וכן תחומי מסחר לפתיחה בשלב הקרוב - ילובנו עד מחר בין משרדי האוצר והבריאות, בסיוע המל"ל.

קבינט הקורונה אישר: ההגבלות במשק הוארכו עד ליום ראשון

לדיון בקבינט הגיע פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, שדרש לבצע הפרדה לקפסולות החל מכיתה א', בנוסף למניעת ערבוב מסגרות בצהרונים ובהסעות, חובת עטיית מסכות לכל התלמידים וצוות ההוראה, ועריכת בדיקות סקר. אלא שכבר בפתח דיון הקבינט, פסל ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שיטת הקפסולות בכיתות א'-ב'. נתניהו אמר כי "הגענו למסקנה שאין את היכולת לממן את הקפסולות. זה שישה מיליארד שקלים". עוד אמר: "קיימנו דיון מקדים במטרה למקד את הדיון והבאנו משימה לשר האוצר ולשר הבריאות להגיע למתווה מוסכם על המסחר".

מוקדם יותר במהלך הדיון, הקבינט אישר את הצעתו של שר הפנים אריה דרעי, להארכת התקנות וההגבלות הקיימות עד יום ראשון הקרוב בחצות. השינוי היחיד שהתקבל הוא התרת פעילות חינוך בשטח פתוח בקבוצה של עד 15 משתתפים.

השר דרעי אמר בדיון כי ההחלטה על פתיחת הלימודים צריכה להתקבל כבר הערב: "אסור לנו להתפזר ללא החלטה על פתיחת כיתות א'- ד'. זה לא רציני. חייבים לקבל היום החלטה על פתיחת לימודים מכיתות א'-ד' מיום ראשון הקרוב. אני לא מקבל שכיתות א'-ב' ילמדו שלושה ימים בשבוע. זה גרוע ובלתי אפשרי מבחינת הילדים".

השר גלנט, הצטרף לדבריו של דרעי, ואמר בדיון כי יש לקבל החלטה על החינוך כבר בישיבה המתנהלת היום. "צריך להבין שדחיית ההחלטה בשבוע היא דחיית המימוש בשבוע. צריך זמן להיערכות, יש 2.5 מיליון אנשים במערכת. לא ככה מקבלים החלטות".

(נתניהו בפתח ישיבת הממשלה)