סקר מנדטים: בנט ממשיך לעלות, לפיד ושלח בירידה

לפי סקר חדש שפורסם הערב, 'ימינה' היא המפלגה השניה בגודלה בכנסת, ונפתלי בנט שני לבנימין נתניהו במידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה. יאיר לפיד ועפר שלח בקרב ראש בראש, מי מביא יותר מנדטים ל'יש עתיד'?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/09/20 20:54 טז באלול התשפ

סקר מנדטים: בנט ממשיך לעלות, לפיד ושלח בירידה
נפתלי בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

סקר סוף השבוע. סקר מנדטים של מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע שפורסם הערב (ש') בחדשות 12, מלמד כי רשימת ימינה של ח"כ נפתלי בנט יציבה כמפלגה השניה בגודלה, ועומדת על 19 מנדטים. הליכוד עומד בראש עם 31 מנטדים בלבד. בסקר הנוכחי גוש הימין מתחזק ומגיע ל-65 מנדטים. 

הסקר המלא: הליכוד 31, ימינה 19, יש עתיד 15, המשותפת 15, כחול לבן 11, ליברמן 8, ש"ס 8, יהדות התורה 7, מר"צ 6. גוש הימין 65 - גוש השמאל וליברמן 55.

המחלוקות בדבר הבחירות המקדימות במפלגת יש עתיד הובילו את 'מדגם' לבדוק מה יקרה במידה שעפר שלח יעמוד בראשות יש עתיד. התוצאות מגלות, כי במצב כזה, יש עתיד תאבד שני מנדטים: הליכוד 31, ימינה 19, המשותפת 15, יש עתיד 13, כחול, לבן 11, ליברמן 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, מר"צ 7. ללא שינויים בגושים.

מי הכי מתאים לעמוד בראשות הממשלה? שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, זוכה ל-28% ומקבל 9% בלבד פחות מראש הממשלה בנימין נתניהו, שזוכה ל-37% התאמה לתפקיד. מתחתיו ניצבים ראש הממשלה החליפי בני גנץ (18%) ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (16%) בלבד. 

מה באשר לתפקודו האישי של נתניהו במשבר הקורונה? 61% מהנשאלים הגדירו את תפקודו במשבר כרע בסך הכל, לעומת 37% בלבד שהגדירו אותו כטוב בסך הכל. בנושא הכלכלי: 63% הגדירו את תפקודו כרע בסך הכל, לעומת 34% בלבד שטענו שתפקודו טוב בסך הכל.

עפר שלח: אשמח להתמודד על ראשות יש עתיד

נזכיר כי ח"כ עפר שלח, צייץ ביום רביעי בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מוכן להתמודד על ראשות המפלגה וטען כי פנה ליאיר לפיד בנושא: "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

למחרת הגיב יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לסערת הבחירות המקדימות במפלגתו, ואמר בראיון ל'כאן ב' כי אינו נעלב מקריאתו של שלח וזה חלק מהחיים הפוליטיים. "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית".