מיקי זוהר: "אם היו שואלים אותי, בעוד 120 יום יהיו בחירות"

אמש אושרה הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה, אך הבוקר בכירי הליכוד וכחול לבן ממשיכים במסכת ההתכתשויות בין המפלגות. זוהר: "אם אין דרך לשבת עם כחול לבן אין טעם להמשך קיום הממשלה הזו". שי: "פנינו לשיתוף פעולה". הנגבי: "לגנץ לא כדאי ללכת עכשיו לבחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/20 08:58 ה באלול התשפ

מיקי זוהר: "אם היו שואלים אותי, בעוד 120 יום יהיו בחירות"
מיקי זוהר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר הקואליציוני. אמש אושרה במליאת הכנסת, שעתיים לפני המועד האחרון ובתום דיון ממושך את הצעת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה של ח"כ צבי האוזר. על פי הצעת החוק, המועד הקובע לאישור התקציב, יהיה ה-23 בדצמבר 2020. למרות דחיית העברת התקציב, הבוקר (ג') מסכת ההתכתשויות בין הליכוד וכחול לבן ממשיכה כרגיל.

הבחירות נדחו: מליאת הכנסת אישרה את דחיית תקציב המדינה

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שהמליץ אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך בדחיית התקציב, אמר הבוקר בגל"צ, כי "אם אין דרך לשבת עם כחול לבן ולסכם איתם את המשך העבודה המשותפת בצורה מכובדת, אין טעם להמשך קיום הממשלה הזו". זוהר הוסיף, "אם היו שואלים אותי, בעוד 120 יום יהיו בחירות". מספר דקות לאחר מכן, שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, הגיב לדבריו של זוהר, ואמר: "פנינו לשיתוף פעולה, כולנו מבינים שצריכים לעשות כל מאמץ". 

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, דיבר הבוקר גם הוא בגל"צ והתייחס לעתידה של הקואליציה: "לא תהיה פוליטיזציה של מינויים. בסופו של דבר ראש הממשלה אומר משהו טריוויאלי וצריך לוודא שזה מה שקורה. אנחנו בראש של אחדות". מהצד השני, השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, הסביר כי בליכוד רוצים שהממשלה תעבוד, "לכן תמכנו בדחיית הבחירות ומתן ארבעה חודשים לנסות להתחיל מחדש. בשביל זה צריך שותפים - אי אפשר כשיש אופוזיציה בתוך הממשלה".

שר ההתיישבות, צחי הנגבי, אמר הבוקר ב'רדיו 103', כי "גנץ חשש שתקציב חד שנתי הוא נקודת יציאה עבור נתניהו, כדי שלא לקיים את הרוטציה, אבל הוא הבין שלא כדאי, גם לא לו, ללכת עכשיו לבחירות". עוד אמר הנגבי: "הדברים של בני גנץ אתמול וההתבטאויות של גבי אשכנזי בימים האחרונים - מעידים על התפוררות הממשלה... מאז הקמת הממשלה, ראש הממשלה שומר על כבודם".