הבחירות נדחו: מליאת הכנסת אישרה את דחיית תקציב המדינה

הצעת החוק לדחיית התקציב, אושרה הערב בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. הצעת החוק עברה ברוב של 67 תומכים מול 37 מתנגדים. במסגרת הצעת החוק, סוכם על תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה לשנת 2020

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/20 21:59 ד באלול התשפ

הבחירות נדחו: מליאת הכנסת אישרה את דחיית תקציב המדינה
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המשבר הקואליציוני. זה היה קשה, אך הערב (ב'), אך שעתיים לפני המועד האחרון, בתום דיון ממושך ולאחר שנדחו כל עשרות ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 50 – הוראת שעה), של ח"כ צבי האוזר. על פי הצעת החוק, המועד הקובע לאישור התקציב, יהיה ה-23 בדצמבר 2020.

במסגרת הצעת החוק, סוכם על תוספת של 11 מיליארד ₪ לתקציב המדינה לשנת 2020, נוסף על ההצמדה למדד המחירים לצרכן. סך הכל יעמוד התקציב המעודכן על 411 מיליארד ש"ח. התקציב נועד לממן בין השאר תכניות וצרכים שונים שמומנו בשנת 2019 ולא נמצא להם מקור תקציבי בשל התקציב ההמשכי, לצד תוספות תקציביות ותכניות נוספות - התכנית המלאה לשימושי התקציב תוצג בפני ועדת הכספים עד ל-13.9.

מליאת הכנסת, הערב

מליאת הכנסת, הערבצילום: דוברות הכנסת יהונתן סמייה

כמו כן, נקבע במסגרת הוראת שעה כי לעניין התקציב ההמשכי לשנת 2020, שר האוצר, ישראל כ"ץ, יביא לאישור הממשלה הצעה לתוספת התקציב, לפיה הממשלה תהייה רשאית להוציא בכל חודש סכום השווה לחלק ה-12 של התקציב השנתי הקודם, בתוספת מדד המחירים לצרכן ובתוספת 11 מיליארד ₪, ובלבד ששר האוצר יביא לאישור של ועדת הכספים תכנית פעולות מפורטת לשימוש בהוצאה הממשלתית המותרת לתקופת 120 הימים, לרבות פעולות ותמיכות.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה. המשבר מנוהל על-ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה כאמור. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי-ודאות כלכלית מובהקת. על זאת מתווסף אתגר לאומי, בו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב עם אירוע המשלב התפרצות נגיף הקורונה יחד עם התפרצות נגיף השפעת".  

"מצב מיוחד וחסר תקדים זה מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה מזו הקבועה בחוק היסוד. פיזור הכנסת בעת זו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית באינטרס הציבורי הכולל".

גנץ, הערב

גנץ, הערבצילום: דוברות הכנסת יהונתן סמייה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן