ישראל והאמירויות סיכמו על שיתופי פעולה במאבק נגד קורונה

שר הבריאות אדלשטיין ומקבילו מאיחוד האמירויות, סיכמו על העבודה המשותפת באופן מיידי בנושאי בריאות והמאבק בקורונה. במהלך השיחה שהתקיימה ברוח טובה, נקבע כי יהיו בכל משרד אחראים על הקשר עם המדינה השנייה ויוקמו משלחות מחקר ועסקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 15:44 ד באלול התשפ

ישראל והאמירויות סיכמו על שיתופי פעולה במאבק נגד קורונה
יולי אדלשטיין. שוחח עם מקבילו מהאמירויות, צילום: פלאש 90

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ושר הבריאות של איחוד האמירויות, עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס, שוחחו היום (ב') וסיכמו על התחלת שיתוף פעולה ראשון ומיידי בין ישראל לאיחוד האמירויות בכל הנוגע לנושא הבריאות והמאבק בקורונה. 

השיחה בין שני השרים התנהלה ברוח טובה ומתוך רצון אמיתי לקיום שיתופי פעולה הדוקים בין שתי המדינות. השניים קבעו כי מדובר ב"בשורה מעולה למדינות שלנו", וסיכמו למנות בכל משרד אחראי על הקשר עם המדינה השנייה, בדגש על מאבק משותף בקורונה. בנוסף, כבר כעת יקימו השניים משלחות של אנשי עסקים משתי המדינות על מנת להתחיל בעסקים משותפים. עם דעיכת נגיף הקורונה יפעלו המדינות גם לחילופי סטודנטים.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בעקבות השיחה: "השלום עם איחוד האמירויות נותן הזדמנות מצוינת לאזרחי ישראל ואיחוד האמירויות לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים. שר הבריאות האמירייתי הוא שותף אמת של ישראל. יש לישראל חבר באמירויות".