נתניהו: "החלטת בג"ץ אומללה - מבקש דיון נוסף"

ראש הממשלה הצטרף לחברי כנסת רבים שהתבטאו נגד החלטת בג"ץ שביטל את הריסת בית המחבל שהרג את לוחם צה"ל עמית בן יגאל ז"ל. גם יו"ר הכנסת לוין הגיב ותהה: "בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 14:27 כ באב התשפ

נתניהו: "החלטת בג"ץ אומללה - מבקש דיון נוסף"
השופט מזוז. פסיקתו עוררה סערה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בעקבות הפרסום היום (ב') על פסיקת בג"ץ שביטל את הריסת בית המחבל שהרג את חייל סיירת גולני סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "זאת החלטה אומללה של בג"ץ שסירב להרוס את בית המחבל", והוסיף כי הוא דורש לקיים דיון נוסף בעניין ובהרכב מורחב. 

שר הביטחון, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כמובן שנכבד כל פסיקה של בג"ץ, אך פסק הדין שביטל את צו הריסת ביתו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז״ל מצער מאוד. הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור. לכן, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד הביטחון לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בכדי שיגיש בקשה לדיון נוסף בפסק הדין".

יושב ראש הכנסת יריב לוין גם הגיב לפסיקה וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בג"צ פסק להרוס את בית משפחת בובליל בנתיב האבות בגלל מחלוקת על מטרים בודדים. בג"צ ביטל את צו ההריסה של בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל ז״ל. בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות? רבים מאוד מאזרחי ישראל ישראל דורשים מערכת משפט מתוקנת. נמשיך להאבק עד שנשיב לבית המשפט את המוסר והצדק".

שרת המשפטים לשעבר חברת הכנסת איילת שקד ציטטה בחשבון הפייסבוק שלה את לשונו של השופט קרא וטענה שלשופטים יש יותר אמפתיה למחבל מאשר לחייל צה"ל: "התעורר משנתו בשעה 4:30 לפנות בוקר לשמע קולות וזעקות נשים מהבית השכן, עלה על גג דירתו שבקומה השלישית, נטל משם חצי בלוק והשליכו לעבר החיילים שנמצאו באותה עת בפעילות מבצעית וכתוצאה מכך קיפד את חייו של חייל צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל" לא מפתיע, כשזו הרטוריקה, שהשופט קרא (אליו הצטרף גם השופט מזוז), ביטלו את החלטת הצבא להרוס את בית המחבל, בהתאם לסמכותו, ובניגוד לסמכותם. בושה.״

תגובת חברת הכנסת וסגנית יושב ראש הכנסת שרן השכל.

חבר הכנסת גדעון סער ייכנס את ועדת חוץ וביטחון בנושא.

ראש השב"כ לשעבר חבר הכנסת אבי דיכטר:

השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ.