אבי דיכטר קורא תיגר על נתניהו: "אתמודד על ראשות הליכוד"

חבר הכנסת וראש השב"כ לשעבר ידוע כאחד ממתנגדי נתניהו בתוך הליכוד, והוא לא חוסך את הביקורת שלו. "מפלגה שבה יש רק מועמד אחד זו אמירה רעה מאוד למפלגה. אני לא נבהל מהתמודדות מולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 07:19 כו בסיון התשפ

אבי דיכטר קורא תיגר על נתניהו: "אתמודד על ראשות הליכוד"
"נתניהו לא יהיה ראש הליכוד לנצח". דיכטר ונתניהו, צילום: Miriam Alster/Flash90

חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד נמנה מבין אנשי הליכוד שאינם תומכי נתניהו, ולא חוששים להביע על ראש מפלגתם ביקורת. דיכטר תמך אמנם בנתניהו בפריימריז האחרון בליכוד, נגד גדעון סער, אבל בראיון לישראל היום נראה כי הוא מכוון בעצמו לראשות המפלגה: "אני בונה את עתידי בליכוד - להתמודד על ראשות הליכוד ומשם לראשות הממשלה. זו  הסיבה שבגללה אני בפוליטיקה".

"כולם יודעים בליכוד שנתניהו לא יהיה ראש הליכוד לנצח. גם נתניהו. מפלגה שבה יש רק מועמד אחד זו אמירה רעה מאוד למפלגה. אני לא נבהל מהתמודדות מולו", קובע דיכטר. עוד הוא מספר כי בפריימריז האחרון אף נתניהו פנה אליו אישית והציע לו להתמודד גם הוא על ראשות הליכוד, כמועמד קש, במטרה לפגוע בסיכוייו של גדעון סער להיבחר, אבל העריך את ההצעה: "אני מניח שהוא רצה את זה משיקוליו שלו. מובן שדחיתי את זה על הסף, עשרה ימים לפני הפריימריז - זה לא רציני. אבל הערכתי את ההצעה שלו".

דיכטר כועס גם על כך שלא הוצע לו תיק בממשלה שקמה: "עשרה ימים לפני חלוקת התפקידים אמרתי לנתניהו מה אני רוצה ומה מעניין אותי. הוא אמר שהוא עדיין לא עוסק בזה. בעשרה ימים שלאחר מכן לא הצלחתי להגיע אליו. כל הזמן חסמו אותי". לדבריו הגיע אליו בסוף רק שליח עם הצעות כמו להיות יו"ר קק"ל, אבל דיכטר רואה הצעה זו כעלבון: "לא באתי לחפש ג'ובים, באתי להשפיע על הממשלה מתוך הממשלה".