נתניהו: "הממשלה הקודמת הייתה רזה יותר ויעילה"

ראש הממשלה הגיע לוועידת השלטון המקומי, התייחס להצעת החוק לדחיית תקציב המדינה כפי שהציעו בסיעת דרך ארץ, ואמר: "כשפנה אליי אתמול ח"כ האוזר וביקש לנסות ולהגיע לייצוב המערכת הפוליטית - אמרתי שאני מוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 10:30 כ באב התשפ

נתניהו: "הממשלה הקודמת הייתה רזה יותר ויעילה"
נתניהו, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (ב') לוועידת השלטון המקומי ובפתח נאומו התייחס לעבודת הממשלה בכל הקשור למשבר הקורונה והמשבר הכלכלי החריף: "הממשלה הקודמת הייתה יותר רזה ויעילה. קיבלנו החלטות נכונות וקיבלנו אותם בזמן וזה עזר לנו להתגבר על הגל הראשון של הקורונה. גם בממשלה הזאת, שהיא יותר מורכבת, קיבלנו החלטות חשובות".

נתניהו הוסיף ואמר, כי בקרוב יגיעו שמונה מיליארד וחצי שקלים לאזרחי ישראל. "אתמול כבר 90% מהאזרחים קיבלו את המענק לכל אזרח. הארכנו את תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, את החל"ת, הבאנו תכנית מקיפה מענקים לעסקים ועצמאיים, אתמול פתחנו את עולם התרבות. אנחנו מקבלים את ההחלטות האלה. יש עוד 8 וחצי מיליארד שקל עכשיו שאמורים להגיע לאזרחי ישראל למטרות רבות". 

"אלה דברים חשובים שאנחנו צריכים להמשיך אותם. לכן מלבד הביטחון אני עוסק כל הזמן בשתי משימות ענקיות: שמירה על הבריאות, החיים, ולצד זה פתיחת הכלכלה". לצורך כך אמר נתניהו כי צריך לייצב את הממשלה כדי שהיא תוכל לפעול במהירות. "לכן כשפנה אליי אתמול ח"כ האוזר מטעם סיעת "דרך ארץ" וביקש לתת עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת הפוליטית כדי שנוכל להמשיך להילחם בקורונה, אמרתי שאני מוכן. אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית ולהילחם למען פתיחת הכלכלה וזה מה שאנחנו עושים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם גם הוא בכנס, ואמר על המתיחות הפוליטית: "את המאבק בקורונה אנחנו יכולים לעשות רק יחד. אני שמח מאוד שיש רוח של תקווה לגבי יציבות פוליטית. בחירות בעת הזאת הן אסון. בואו ביחד נטפל בבריאות, בכלכלה, באזרחים ולא בהתפתחויות פוליטיות בלתי רצויות".

על שביתת הרופאים אמר אדלשטיין: "אני רוצה להזכיר אנשים שמובילים את כל המאבק בקורונה- הרופאים והרופאות, האחים והאחיות, וכל הצוותים הרפואיים, שבמסירות אין קץ כבר כמה חודשים מטפלים במגפה. לצערי הרב אני קשוב גם לדרישות המוצדקות של הרופאים. כולי תקווה שמשרד האוצר והממשלה יהיו קשובים לדרישותיהם".