גבי ברבש צפוי להתמנות ל"פרוייקטור" המאבק בקורונה

פרופסור ברבש, שהיה מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל בית החולים איכילוב, ומשמש מאז התפרצות המגפה פרשן בחדשות 12, צפוי להתמנות לאחראי על ניהול המשבר מטעם הממשלה. ייתכן כי יכהן לצידו של האלוף אמיר אבועלפיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 10:41 כז בתמוז התשפ

גבי ברבש צפוי להתמנות ל"פרוייקטור" המאבק בקורונה
פרופסור גבי ברבש, צילום: קובי גדעון, לע"מ

האם נמצא ה"פרוייקטור" לניהול משבר הקורונה? אחרי הדיווחים בסוף השבוע כי מי שמונה לתפקיד הוא האלוף אמיר אבועלפיה, שסיים את תפקידו כראש אגף התכנון בצה"ל, והוא אף התראיין בנושא לחדשות 12, פורסם הבוקר (א') ב'כאן חדשות', כי מי שמונה לתפקיד הוא פרופסור גבי ברבש. 

מי יהיה הממונה על הקורונה?

על פי הדיווח, ברבש קיבל הצעה מלשכת ראש הממשלה לכהן בתפקיד, וכעת הצדדים פועלים לסגור את פרטי ההסכם.

ברבש, שמשמש מאז התפרצות הנגיף פרשן בחדשות 12 בנושא הקורונה, כיהן כ-19 שנים כמנכ"ל בית החולים איכילוב, בין השנים 1992-2015, עם הפסקה של שלוש שנים בהן כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות. כיום הוא מנהל חברה פרטית ומחזיק בתפקיד במכון ויצמן.

הדיווח מצטרף לדיווח הקודם, כאמור, לפיו מי שמונה לתפקיד הוא האלוף אבועלפיה. נתניהו וגנץ, שעמלו על מינוי ה"פרוייקטור", טרם פרסמו הודעה רשמית בנושא, ונראה כעת כי השניים ישמשו בתפקיד במקביל, ייתכן שעם חלוקת סמכויות ביניהם.

בראיון לרדיו 103FM, עם פתיחת מערכת החינוך, לפני כחודשיים, הזהיר ברבש מההתפרצות המחודשת של הנגיף, שאכן קרתה: בתשובה לשאלה האם ישראל חזרה לשגרה מהר מדי השיב ברבש כי"התחושה שלי שכן, ובשני היבטים: קודם כל בעניין פתיחת הקפסולות בחינוך, ואני מאוד מוטרד מזה מאוד. ההיבט השני הוא היבט של פתיחת התקהלויות באולמות אירועים ופאבים, ואנחנו יודעים ממקומות אחרים שהם יכולים להיות הרי אסון". 

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עמד אמש על 27,502 חולים פעילים, כשמתוכן 217 חולים שמצבם מוגדר קשה, וכן 56 הזקוקים להנשמה.
בסף הכל נפטרו בישראל 400 בני אדם במצטבר כתוצאה מהנגיף.