מי יהיה הממונה על הקורונה? משה בר סימן טוב סירב

אתמול קיים ראש הממשלה דיון חירום בהשתתפות מספר שרי ממשלה. לדיון הוזמן גם מנכ"ל משרד הבריאות הקודם, שסירב לבקשת ראש הממשלה להיות הממונה על הקורונה. מי בכל זאת יסכים לקחת על עצמו את התפקיד?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/07/20 22:49 כג בתמוז התשפ

מי יהיה הממונה על הקורונה? משה בר סימן טוב סירב
משה בר סימן טוב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (ג') דיון חירום בהשתתפות מספר שרי ממשלה, ראשי המל"ל וצוות יועצים, ביניהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שהוביל את המאבק בהתפרצות הראשונה של הקורונה לפני שלושה חודשים, עת כיהן בתפקיד. הערב פורסם בחדשות 12 כי סימן טוב סירב להצעת נתניהו לשמש כממונה על משבר הקורונה מצד הממשלה. 

בסביבתו של בר סימן טוב אמרו שהוא נענה לבקשת ראש הממשלה להגיע לדיון המיוחד שנערך אתמול בעניין ההגבלות החדשות ולייעץ לאנשי המשרדים כיצד לדעתו יש לנהוג עם העלייה החדה בנתוני התחלואה בארץ.

לאחר שהאלוף (במיל') רוני נומה ויתר השבוע על תפקיד הממונה על משבר הקורונה, בטענה שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו חזי לוי, לא נתנו לו סמכויות לעבוד - נתניהו וגנץ מצאו מועמד המסכם על שניהם לתפקיד, האלוף אמיר אבולעפיה. אך עד שנושא הסמכויות לא יוסדר סופית, המינוי לא יצא לפועל. אבולעפיה שימש כראש אגף התכנון בצה"ל עד לפני שלושה שבועות.