לאחר שנחסם על ידי מפגינים: נתיב איילון נפתח לתנועה

החל משעות הבוקר מפגינים אלפי אנשים במספר מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה הראשית בתל אביב, פרצו המוחים מחסום משטרתי וחסמו את איילון. עומסים סביב נתב"ג לקראת טיסתו של רוה"מ בשעה 14:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 14:02 טז באדר התשפג

לאחר שנחסם על ידי מפגינים: נתיב איילון נפתח לתנועה
המפגינים חוסמים את איילון, צילום: המאבק נגד ההפיכה המשטרית

יום של מחאות: המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיע היום (ה') לשיא נוסף כאשר בין שאר מוקדי ההפגנות, הגיעו המוחים לסביבת נתב"ג שם נרשמים עומסים כבדים. במוקד הראשי של ההפגנה בתל אביב, ירדו המפגינים מרחוב קפלן לעבר נתיבי איילון. המפגינים בתל אביב פרצו את המחסום המשטרתי וחוסמים לסירוגין את הנתיבים, כשהמשטרה מצליחה להדוף אותם ולפתוח חזרה את הצירים. בתוך כך נרשמו עימותים בין המפגינים למשטרה במהלך חסימת הציר, אך המשטרה לא משתמשת במכת"זית כרגע.

צפו בפריצה של המפגינים לאיילון:

המפגינים פורצים לאיילון צילום: המאבק נגד ההפיכה המשטרית

טיסת ראש הממשלה תתעכב ותצא סביב 14:00

במשטרה תגברו את סביבת נתב"ג ב-3000 שוטרים והזהירו כי מי שיאט את קצב נסיעתו במטרה לחסום את התנועה ייקנס ב-500 שקלים וב-4 נקודות. למרות ההפגנות שניסו למנוע את הגעתו של ראש הממשלה, אנשיו כבר נמצאים בתוך הטרמינל והטיסה התעכבה במעט ותצא בשעה 14:00 לאחר פגישתו של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקאי שיגיע לסבב פגישות בנתב"ג.

המפגינים חוסמים את איילון

המפגינים חוסמים את איילון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פקד דוד שלמה: "סיכון ממשי לחיי אדם"

במשטרה מזהירים: "סיכון לחיי אדם" צילום: דוברות המשטרה

בן גביר למפקד המחוז: "אפס סובלנות למי שיחסום את נתב"ג"

למרות הביקורות נגד הגעתו של השר בן גביר לחפ"ק המשטרתי, הגיע השר לחפ"ק בנתב"ג. בן גביר אמר לקצינים הבכירים כי "זה יום מאתגר ולא פשוט". הוא פנה למפקד המחוז ואמר: "המדיניות שלי היא ברורה, אמרתי לך כבר כמה פעמים. הפגנה אני בעד מלא מלא, חופש ביטוי זה דבר חשוב. מצד שני, אפס סובלנות למי שרוצה לחסום את נתב"ג או כל ציר מרכזי אחר במדינת ישראל".

בן גביר בחפ"ק המשטרה בנתב"ג צילום: ללא

אמש התבטא השר בן גביר בנושא ואמר כי לא תהיה סבלנות כלפי חוסמי כבישים: "אני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית: אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום", אמר. הבוקר חזר ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז מרכז על דבריו וביקש לא לחסום את סביבת נתב"ג והבהיר כי הדבר עלול "להסתיים באסון". בתוך כך, בנתב"ג קראו למי שצריך להגיע למקום, להקדים כמה שניתן ואף להגיע ברכבת וזאת על מנת להגיע בזמן ולא להיתקע.

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוא יטוס, כי יטיסו אותו במסוק לנתב"ג"

בתוך כך, הבוקר התראיין יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לרדיו ynet ואמר: "הוא יטוס, כי יטיסו אותו במסוק לנתב"ג. אני מבין אותם. אף אחד גם לא מבין למה הוא טס לרומא, אבל זה כבר נושא אחר". לפיד התייחס גם למחאה עצמה ואמר: "המחאה חיונית מאין כמותה. אני לא מתכוון להגיע למוקדים, זאת לא מחאה מפלגתית, אנחנו משתדלים כל הזמן לא להשתלט עליה, אלא רק להיות הנציגים שלה בכנסת".

ברחבי הארץ, החלו להגיע מפגינים לצמתים מרכזיים ובמהלך היום ההפגנה תתפשט לעוד מוקדים. אנשי מחאת ההייטקיסטים, הציבו קטר רכבת ברחוב קפלן בתל אביב תחת הכותרת: "דמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק". בשלט נוסף שנתלה על הקטר נכתב "אין דמוקרטיה - אין הייטק".

מחאת ההייקטיסיטים

מחאת ההייקטיסיטים צילום: Tomer Neuberg/Flash90