עוד יום של מחאות: בנתב"ג ממליצים להגיע ברכבת | כל השיבושים

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתככנים מחר יום נוסף של הפגנות. לראשונה, יגיעו המפגינים לנתב"ג וינסו לעצור את שיירת ראש הממשלה שאמור לטוס. בנתב"ג ממליצים לנוסעים להקדים. בן גביר: "לא נאפשר אנרכיה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/03/23 17:28 טו באדר התשפג

עוד יום של מחאות: בנתב"ג ממליצים להגיע ברכבת | כל השיבושים
המחאה נגד הרפורמה, עוד יום עמוס אירועים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"יום ההתנגדות לדיקטטורה": כך מציגים ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, את יום המחאות המתוכנן למחר (ה'). כאמור, ראשי המחאה מעלים הילוך במחאה נגד הממשלה ומתכננים עוד יום עמוס באירועי המחאה כשלראשונה הם מתכננים להפגין גם בסביבת נתב"ג וזאת על מנת לעכב את טיסתו של ראש הממשלה המתוכננת למחר. השר בן גביר מתריע: "לא נאפשר אנרכיה".

כאמור, ראשי המחאה הצהירו כי לקראת טיסתו של ראש הממשלה, מתוכננים מאות רכבים של מפגינים להגיע לסביבת נתב"ג וליצור פקק שיחסום את דרכי ההגעה למקום. בנמל התעופה קראו היום למי שצריך להגיע למקום, להקדים כמה שניתן ואף להגיע ברכבת וזאת על מנת להגיע בזמן ולא להיתקע.

בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון

בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון צילום: ללא

בן גביר: "נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום"

גם השר בן גביר הגיב לאירועי המחאה המתוכננים ואמר: "אי אפשר לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון. אני הולך להבהיר בצורה חד משמעית שההנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב"ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום".

השר בן גביר אף הוסיף: "אני קורא ואומר מכאן לכל המפגינים - תזכרו שבסופו של דבר אנחנו באותו עם. אותם לוחמים שמסרו נפש לא שאלו אותם אם הם ימין או שמאל, אם הם דתיים או חילונים. כולם מסמלים את מדינת ישראל. אני קורא לאופוזיציה: תנהגו בממלכתיות, תפגינו, תצעקו - זו הזכות שלכם, אבל תוציאו מחוץ למשוואה עורקי תחבורה ראשיים ואת נמל התעופה בן גוריון".

הפגנה נגד הרפורמה, השבוע

הפגנה נגד הרפורמה, השבוע צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחאת ההייטקיסטים ומחאת הגלימות

מלבד ההפגנה בנתב"ג צפויים מחר עוד הפגנות רבות בכל רחבי הארץ. כבר בשעה 7:00 בבוקר צפויים להגיע אנשים להפגנת ההייטקיסטית ברחוב קפלן בתל אבי כשבהמך היום צפויות הפגנות גם בכפר סבא ובהרצליה. אנשי "מאבק הגלימות" יגיעו להפגין בשעה 13:00 ברחבת מוזיאון תל אביב. בין היתר הודיעו מארגני המחאות כי המחאות מול בתי הפוליטיקאים יתוגברו.

נדב גלאון, מראשי המוחים, התראיין היום לרדיו ynet ואמר: "המודל הוא מודל דומה למה שראיתם ביום רביעי שעבר, כל אזרח שמתנגד לחקיקת הדיקטטורה ייצא מהבית למחות, להשמיע קול ולבצע את אקט המחאה הפרטי שלו כפי שהוא יכול, במטרה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לעצור, כדי למנוע הפיכה משטרית" אמר.