בן גביר מגבה את הקצין שהשליך רימון הלם בהפגנת השמאל

מח"ש פתחה בבדיקה נגד הקצין שתועד זורק רימון הלם לעבר מפגינים, והשר לביטחון לאומי החליט להתייצב לצדו: "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/23 14:16 ט באדר התשפג

בן גביר מגבה את הקצין שהשליך רימון הלם בהפגנת השמאל
רימוני הלם בהפגנת השמאל | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים, מח"ש, פתחה היום (ה') בבדיקת מקרה של יידוי רימוני הלם לעבר מפגינים בתל אביב במהלך ההפגנות שנערכו אתמול נגד הרפורמה במערכת המשפט. לפי נוהלי המשטרה, השימוש ברימוני הלם מותר רק במקרה של הפרת סדר שכוללת התנגדויות אלימות, וגם במצב כזה זריקת הרימון מותרת רק במרחק של מטר אחד לפחות של השוטרים מהמפגינים.

"אם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לפתיחת החקירה, אמר כי הוא נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק מתפרעים אנרכיסטים באמצעות רימון ההלם. "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטים, ואם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש".

הבדיקה של מח"ש מגיעה לאחר הביקורת שהופנתה לכיוון קצין משטרה בדרגת רב-פקד ממחוז תל אביב שפיקד על הכוחות במחאה במחלף השלום, מחאה שהידרדרה לאלימות קשה. במהלך ההפגנה תועד הקצין כשהוא מורה לשוטרים לפעול באלימות, הפעיל אלימות בעצמו ואף תועד כמי שזורק עליהם רימון הלם.