פרשיות השבוע

כמה זמן באמת משרתים הסדרניקים, מי הצליח לשרוד את השריפה הגדולה בכרמל, וגם איזה בדיחות אסור לכם לספר

חדשות כיפה חיים אקשטיין 16/12/10 00:00 ט בטבת התשעא

שרדו את השריפה

חייבים להודות שמדובר בנס. האש תפסה אותו ברגע הלא-נכון, השתלטה עליו, החלה לאכול אותו וכמעט השמידה אותו כליל, ובכל זאת הוא ניצל מן הלהבות. השבוע הוא כבר עמד על רגליו והסתובב חופשי, כאילו לא קרה כלום. קריאתו של הרב שמואל אליהו שלא להשכיר דירות לערבים היתה יכולה אולי לעורר דיון נורמלי, אבל מהרגע שהאש הוצתה, ונתקלה בחומר הדליק ביותר - נייר עיתון, היא הפכה מוויכוח ענייני לכלי ניגוח נגד רבנים. הדיון הציבורי נקטע עם פרוץ השריפה בכרמל, וזאת היתה הזדמנות לעצור אותו ולהחזיר אותו לתוככי הציבור הדתי, שילבן את הסוגייה בינו לבין עצמו. חבל שדווקא הוויכוח הזה הוא אחד הניצולים היחידים ששרדו את השריפה.

 

היום שאחרי

לאור אירועי השבוע שאחרי השריפה בכרמל, ובהמשך לקריאה לציבור לשמור מרחק מההר החרוך, גם המדור מפרסם מספר אזהרות והנחיות לימים שאחרי האסון הגדול: לא לשאול את הדודים מחיפה איך היה בחנוכה, לא לעשות גימטריות של "שריפה" ו"כרמל" ולבדוק מה יוצא, לא להיות שר הפנים, לא לקרוא מיילים שמראים לך איך השריפה רמוזה "ממש בהפטרת השבוע" ומצטטים פסוקים מההפטרה של פרשת כי תשא, להצהיר כבר עכשיו שאתם בעד הזרמת תקציבי ענק למיגון נגד צונאמי בים התיכון - לכו תדעו איזה אסון טבע יקרה פתאום עוד עשר שנים ויגרור ועדות חקירה, להוריד את הקמפיין הטרי ליישוב כרמל עד שהשם שלו יחזור לעורר קונטציות חיוביות בלבד.


זה לא מצחיק (צילום: משטרת ישראל)


תמיד בחזית

מח"ט הצנחנים, אל"מ אהרון חליווה, מעולם לא היה ידוע כאוהד נלהב של מסלול ההסדר, אבל עד עכשיו הוא שמר על הנשק שלו נצור. רק השבוע הוא פלט פתאום כדור לעבר הבני"שים. בעקבות כך הוא קיבל ביקורות נוקבות, וההסדרניקים זכו בסופו של דבר לקבל שוב מחמאות - מפוליטיקאים, מהרמטכ"ל ובסוף גם מחליווה עצמו. הקרב הסתיים לפי שעה, עד לפעם הבאה שמישהו יפתח את הפה על השירות המקוצר של חיילי ישיבות ההסדר, וקרב חדש ייצא לדרך. אז מי אמר שהם עושים רק שנה וארבע? כבר שנים שהם נלחמים שוב ושוב נגד כל הקמים עליהם.

 

להשאיר את האורות דלוקים

מזל טוב ל-ynet ול"ראש יהודי", זוג ההורים של "אורות", ערוץ האינטרנט היהודי שנולד זה עתה. השידוך בני שני בני הזוג נשמע מבטיח; מבטיח שהערוץ יהיה תורני אבל לא "דוסי" מדי, מבטיח שהערוץ ישדר תוכן ערכי אבל ישמור על איכות. בלי לומר מילה רעה על הרמה הדתית של אנשי ynet, ובלי לרדת חלילה על היכולות המקצועיות של החבר'ה מ"ראש יהודי" - המדור פשוט מאמין בכל אחד מהצדדים שיעשה את מה שהוא יודע לעשות, ושיתוף הפעולה הזה יאפשר לערוץ לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. אחרת גם הוא ייעלם כלעומת שבא, בדיוק כמו בניסיונות הקודמים לעשות דברים מסוג זה.


לרגע שכחנו מה הגשם מסוגל לעשות(צילום: Kara Allyson-cc-by-nd)


לא לרדת על הגשם

שכוייח השבוע מוענק לגשם, שהגיע בשעה טובה (טוב, לא בדיוק טובה. שעה די מאוחרת) לארצנו הקטנה, ובגדול. כבר הספקנו לשכוח איך פותחים מטריה, האם הברק מגיע לפני הרעם או ההפך, וכמובן שכחנו שהרבה גשם יכול להגיע גם בתור סופה, וסופה יכולה גם להרוס כל מיני דברים. גם הפעם, לא מעט שמו לב בעיקר לנזקים שהסערה הביאה איתה, ופחות לעצם העובדה שסוף סוף החורף באמת הגיע, שלא לדבר על תשומת לב למשיב הרוח ומוריד הגשם שרצוי להודות לו. ואחר כך מתפלאים שהגשם לא רוצה לרדת אלינו. המדור מקווה שהגשמים יוסיפו לבקר תכופות, ואנחנו מצידנו נשתדל להכין לו קבלת פנים פחות צוננת.

 

ותהייה קטנה לסיום

היכל התרבות באריאל נחנך כבר מזמן, אבל זה לא מפריע לו להמשיך להיחנך. לפחות כל עוד יש כאלה שאינם רוצים להופיע בו. אז במסגרת אירועי חנוכת הבית, התקיים השבוע מופע בהשתתפות החזנים יעקב מוצן וצדוק גרינוולד, זמר האופרה יותם כהן ותזמורת סימפונט רעננה. כותרת המופע: "כשהחזנות פוגשת את האופרה". למדור אין בעיה עם מופע כזה, התהייה היא רק - באמת מדובר במפגש עולמות נדיר? הם באמת כל כך שונים זה מזה?

 

 

התחזית לשבוע הקרוב: כל אלה שבשם הציטוט "טועמיה חיים זכו", או סתם תחת מסווה של "מוודאים שהאוכל באמת מבושל", מרשים לעצמם לחסל את כל סעודות השבת כבר ביום שישי - ייאלצו הפעם להתאפק סוף סוף.