"כשאין גשם גם הברכה מפסיקה"

הרבנים הראשיים לישראל הגיבו בכאב גדול על האסון הכבד בצפון. הרב מצגר: אש החנוכה הפכה מכלה במקום מאירה

חדשות כיפה אורי פולק 02/12/10 00:00 כה בכסלו התשעא

הרבנים הראשיים לישראל מגיבים בזעזוע נוכח מה שמסתמן כאחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה. שריפת הענק המשתוללת בכרמל, זו אשר גבתה את חייהם של מ-40 בני אדם, מוסיפה להדאיג את כוחות ההצלה והכיבוי - כמו גם את הרבנים הראשיים אשר התגייסו וקראו לתפילות ציבוריות לרפואת הפצועים ולשלום היישובים.

עצרת תפילה תתקיים הלילה (ה) ברחבת הכותל בעקבות האסון, החל מהשעה 23:30, במעמד הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר. המשתתפים יתפללו לזכר הנספים ולרפואתם של הפצועים והמארגנים קוראים לציבור להשתתף בעצרת.

"אנחנו נמצאים בתקופת ימי החנוכה בהם נועדה האש להאיר את בתי ישראל, לצערנו הפכה האש להיות מכלה במקום מאירה", אמר הערב הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אשר אף השתתף מוקדם יותר בתפילה מיוחדת ברחבת הכותל יחד עם רב הכותל. לאחר מכן הגיע הרב מצגר לחפ"ק כוחות ההצלה אשר ממוקם בסמיכות למוקד האש בצפון.


(צילום ארכיון: Guy Yitzhaki-cc-by)


"אנחנו שולחים תנחומנו למשפחות שיקיריהם עלו באש וברכת החלמה לפצועים. אני מברך את הצדיקים העושים כל מאמץ, עד כדי סיכון עצמם, כדי להציל את חבריהם. המחלצים הם נושאי הדגל עליו חרות כל המציל נפש אחת מישראל - כאילו קיים עולם מלא. ברכתי היא שיזכו לראות הצלחה במעשה ידיהם הנעשים באומץ רב ויצליחו להציל כמה שיותר", הוסיף הרב מצגר.

גם הרב שלמה עמאר קרא לציבור להוסיף תפילה. בראיון שמסר לרדיו "קול חי" טען הרב עמאר כי "כשאין גשם אז גם הברכה מפסיקה" וכי הוא מבקש מהציבור להתפלל, בהזדמנות קשה זו, גם על ירידת הגשמים.

התגייסות מכל רחבי הארץ לטובת מפוני הצפון

בתוך כך נרשמה התגייסות נרחבת לקליטת אלפי המפונים מיישובי הצפון, אלו אשר עומדים סביב ובמוקד השריפה בכרמל. ראש המועצה האזוית שומרון, גרשון מסיקה, הודיע לשר הרווחה יצחק (בוזי) הרצוג, כי המועצה ערוכה לקלוט את כל מי שיהיה מעוניין בכך. "תושבי השומרון ישמחו לארח ולקבל בחיבוק ובאהבה כל אזרח מפונה", אמר מסיקה.

במועצה הקימו חמ"ל מיוחד לקליטת ושידוך בין מפוני הצפון לבין משפחות ובתי ספר שדה הממוקמים בשומרון, במתכונת דומה לפינוי האזרחים בעת מבצע "עופרת יצוקה" ועוד קודם לכן, בעת מלחמת לבנון השנייה.

גם הקיבוצים הדתיים נערכים לאירוח, כשמזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מסר שהקיבוצים הדתיים ברחבי הארץ נערכו לקליטת המשפחות שפונו מקיבוץ ניר עציון בכרמל בעקבות השריפה ועשרות דירות בקיבוצים הועמדו למטרה זו. התרגשות נרשמה כשאחד מבני משק הקיבוץ בניר עציון, אשר פונה בעקבות השריפה, הוזמן לקיים את האירוע בקיבוץ לביא.

מרכז ישיבות בני עקיבא על 60 הישיבות והאולפנות ברחבי הארץ, הציע אף הוא לראשי הרשויות בחיפה ובכרמל לארח את המפונים, כמו גם מוקד מיוחד המרכז כ-50 גרעינים תורניים ברחבי הארץ, המעוניינים לסייע למפונים.