מח"ט הצנחנים מתנצל

בשיחה שקיים מח"ט הצנחנים אל"מ אהרון חליווה עם הרב חיים דרוקמן אמר כי הוא מעריך את החיילים וכי "מדובר בחיילים מצוינים שמהווים בצבא דוגמא אישית למופת"

חדשות כיפה אורי פולק 13/12/10 00:00 ו בטבת התשעא

מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה אהרון חליווה, נשמע אמש (א) קצת אחרת: בשיחה שקיים עם ראש איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, הבהיר אל"מ חליווה את דבריו, והסביר כי "חשוב לי להבהיר כי אני מעריך את החיילים מאוד וכי מדובר בחיילים מצוינים שמהווים בצבא דוגמא אישית למופת".

כזכור, על פי הפרסום, אל"מ חליווה גינה את המסלול בהזדמנויות שונות ולא מכחיש כי הוא מפלה לרעה את בני הישיבות. בקורס מפקדי כיתות שנערך באחרונה אמר חליווה כי "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".

אמש, מציינים באיגוד ישיבות ההסדר, הבהיר מח"ט הצנחנים כי הוא "מעוניין שרבים מהם יצאו לפיקוד וישרתו בתפקידים אלו במשך תקופות ארוכות כדי שיוכלו לחנך ולהדריך כראוי את החיילים". במהלך השיחה סיכמו השניים כי תתקיים בתקופה הקרובה פגישה, בהשתתפות נציגים נוספים מאיגוד ישיבות ההסדר ומצה"ל - כדי לדון ביציאה לפיקוד של בני הישיבות בחטיבת הצנחנים.

זאת ועוד, גם הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי, נאם אתמול בישיבת ההסדר במודיעין במסגרת ביקור שערך בישיבה והבהיר כי "בני הישיבות מגיעים לצה"ל עם רצון עז לתרום. הם הפכו כבר מזמן לכוח משמעותי בשדרת הפיקוד בצה"ל". הרמטכ"ל אמנם נמנע מלהתייחס באופן ישיר לדבריו של מח"ט הצנחנים אך אמר באופן מרומז כי "הופעתי כאן הערב ואמירותיי לגבי הישיבה הן התשובה למה שהתחולל לאחרונה".


הפגנה נגד אל"מ חליווה

בתוך כך, ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי ומטה הצעירים של הבית היהודי התאגדו בתגובה לדבריו של מח"ט הצנחנים והודיעו כי "על הרמטכ"ל להדיח מתפקידו בהקדם את אלמ חליווה בעקבות התבטאותו האומללה - הפוגעת בחיילי ישיבת ההסדר המשלבים ספרא וסייפא ותורמים לביטחון המדינה אולי יותר מחיילים אחרים".

לכיפה נודע כי בכוונת הארגונים אף לתכנן הפגנה נגד אל"מ חליווה, עוד השבוע. "כבוגרי ישיבות ההסדר ומוסדות הציונות הדתית הלוחמים במערך המילואים, קוראים הצעירים לשר הביטחון "לקיים בדק בית בשדרת הפיקוד הבכירה בצהל על-מנת לברר כיצד קיימת לגיטימציה למפקד חטיבה בכירה להתבטא נגד חיילים המשרתים בצה"ל על-פי החוק". לדבריהם "ישנו כשל ערכי ופיקודי עמוק, אם מפקד חטיבת הצנחנים לא מבין את חומרת דבריו ואת השלכותיהם ההרסניים לשדרת הפיקוד בצה"ל ובחברה הישראלית".