שקד מקדמת איחוד כולל בימין. המכשול: ההתנגדות לבנט

שרת המשפטים לשעבר מנסה לקדם רשימה כוללת של איחוד המפלגות בימין, כולל הימין החדש ועוצמה יהודית. המכשול העיקרי הוא ההתנגדות בקרב גורמים בציונות הדתית ליו"ר הבית היהודי לשעבר, הנחשב ל'סדין אדום'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/07/19 08:38 ו בתמוז התשעט

שקד מקדמת איחוד כולל בימין. המכשול: ההתנגדות לבנט
יחזרו לשבת יחד? שקד וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על אף הפיצולים, הטחת ההאשמות ההדדיות והאגו הבלתי נגמר, הרעיון של מפלגה גדולה בימין טרם ירד מהפרק. על פי דיווח הבוקר (ג') באתר 'וואלה', שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, מנסה לקדם איחוד כולל במפלגות הימין שמימין לליכוד, איחוד שיכלול גם את נפתלי בנט וגם את עוצמה יהודית. על אף המתקפות ההדדיות בין הבית היהודי לאנשי עוצמה בשבועות האחרונים, ועד להודעת עוצמה שתרוץ בנפרד.

כזכור, שקד, ששבה מחופשה בארה"ב, העלתה את הרעיון בפגישה שקיימה אמש עם שותפה הוותיק בנט, לקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית, קיבלה הצעה, עליה דיווחנו לראשונה בחדשות כיפה, להשתלב ברשימת איחוד מפלגות הימין, במקום השני אחרי הרב רפי פרץ. שקד קיוותה כי ראש הממשלה נתניהו ישלב אותה ברשימת הליכוד, אך הדבר לא יצא אל הפועל, על פי דיווחים עקב התנגדותה הנחרצת של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

"בנט הוא לא דתי כמונו"

עוד על פי הדיווח בוואלה, המכשול העיקרי העומד בפני רעיון האיחוד הוא ההתנגדות של גורמים בציונות הדתית לשיתוף פעולה מחודש עם נפתלי בנט, אפילו במסגרת איחוד רשימות. מאז הפרישה של בנט ושקד מהבית היהודי ערב הבחירות הקודמות, וביתר שאת לאחר שתקף בחריפות את ח"כ מוטי יוגב ואת דרכה של הבית היהודי לפני כחודש, בנט נחשב לסדין אדום בעיני גורמים בעלי השפעה עיקרית בציונות הדתית ובסביבת הבית היהודי.

בשיחה עם כיפה לפני מספר שבועות הסבירו גורמים בכירים בציונות הדתית כי קל להם לקבל את שקד על פני בנט. "בנט הוא לא דתי כמונו", אמרו, ברמיזה על הפן ההלכתי של יו"ר הבית היהודי לשעבר. מצד שני, שקד, שלא מגדירה עצמה כלל כאישה דתייה, מתאימה יותר לאנשי הציונות הדתית, מכיוון שכאמור, אין לה כוונות לבצע שינויים בכל מה שקשור לנושאים של דת ומדינה. הציונות הדתית יודעת שאיילת שקד תהיה נאמנה יותר למשפיעי הציונות הדתית בנושאים שחשובים להם. זאת אומרת שאיילת שקד תקשיב, או לפחות לא תפריע לרבנים, לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל.

 השר נפתלי בנט

סדין אדום. נפתלי בנטצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

באותן שיחות סגורות עם הגורמים הבכירים, ניתן היה לראות את הסלידה העמוקה, כמעט תיעוב, כלפי מי שעד לפני פחות משנה היה השליח שלהם בכנסת ישראל, נפתלי בנט. אחד הרבנים סיכם זאת טוב בשיחה עם חדשות כיפה כשאמר על בנט: "מותר למי שנכשל ללכת הביתה. זה לא אסון גדול". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן