הצעת הרב פרץ לימין החדש: שקד במקום השני, בנט בשלישי

לחדשות כיפה נודע כי בבית היהודי העבירו לראשי הימין החדש את המסר, בשמו של יו"ר המפלגה, ללא התייעצות עם ח"כ סמוטריץ' שאמור להידחק למקום הרביעי. מקורבי שקד: "היא מקבלת הרבה הצעות מגורמים שונים מדי יום"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/06/19 08:38 ב בסיון התשעט

הצעת הרב פרץ לימין החדש: שקד במקום השני, בנט בשלישי
הצעה חדשה על השולחן. פרץ ובנט, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרסום ראשון: יו"ר איחוד מפלגות הימין, ח"כ הרב רפי פרץ, העביר לאיילת שקד ונפתלי בנט מסר, לפיו החיבור הטכני עם מפלגתו יתאפשר במידה ויסכימו להיות אחריו ברשימה. כך נודע הבוקר (ד') לחדשות כיפה.

בבית היהודי העבירו לאחרונה, בשמו של יושב הראש, הצעה לשקד שתשוריין במקום השני והצעה נוספת ללבנט שישובץ במקום השלישי. משמעות ההצעות - הרב פרץ יעמוד בראש הרשימה ואילו יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יידחק למקום הרביעי.

יש לציין כי המסרים הועברו ללא התייעצות מוקדמת עם סמוטריץ', שאמר אתמול באולפן כיפה כי הצדדים חייבים להתחבר. "צריך ללכת עם כולם יחד", אמר והדגיש, "אני הראשון שיוותר גם עכשיו כדי שהחיבור הזה יקרה. למרות שאדם קרוב אצל עצמו וכולם אוהבים לעטוף את האינטרס האישי באידיאלים,  אני מתחייב לשים בצד כשיקול אחרון את האינטרס האישי".

הרב פרץ מצדו הודה כי מתקיימים מגעים עם ראשי הימין החדש. "אני לא נוטר טינה לאף אחד, תחת הבית היהודי יש מקום לכל הקשת של הציונות הדתית", אמר אך הצהיר בנחרצות כי "אין סיכוי שנפתלי בנט יהיה מקום ראשון ברשימת איחוד מפלגות הימין"

בסביבתה של שרת המשפטים לשעבר ציינו כי היא מקבלת מדי יום הרבה מאוד הצעות מגורמים שונים בבית היהודי, וכשתקבל החלטה היא תודיע עליה. מצדו של בנט לא נמסרה תגובה.