"נתניהו ישקול לקיים בחירות חוזרות"

בכירים בליכוד אמרו כי לאור אי ההתקדמות במו"מ הקואליציוני עם המפלגות, ראש הממשלה לא שולל קיום בחירות חוזרות. במקביל, נמשכים המגעים בין המפלגות, ודווח כי באיחוד מפלגות הימין הציעו חלופה לתיק המשפטים - תיק האוצר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/05/19 08:23 טו באייר התשעט

"נתניהו ישקול לקיים בחירות חוזרות"
תהיה ממשלה?, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

האם מדינת ישראל תלך לבחירות חוזרות? בכירים בליכוד אמרו הבוקר (ב') כי אם המו"מ הקואליציוני ימשיך להיות תקוע, ראש הממשלה ישקול מהלך כזה: "לא פוסלים אפשרות להכריז על מבוי סתום במו"מ הקואליציוני ולהחליט על בחירות חוזרות. אם נתניהו לא יתקדם לקראת חתימה על הסכם - הוא ישקול לקיים בחירות חוזרות". צוטטו הגורמים בליכוד ב'ידיעות אחרונות'. 

עם זאת, יש לזכור כי האיום בבחירות חוזרות עולה מדי משא ומתן קואליציוני, בטח אצל נתניהו שאוהב להגיע לרגע האחרון. ובמערכת הפוליטית לא מעריכים ברצינות כי אכן יש התכנות לבחירות חוזרות, שאף אחת מהמפלגות הצפויות להרכיב את הממשלה לא רוצה להגיע אליהן. עד המועד הסופי להרכבת הממשלה נותרו 10 ימים, ועל אף המשא ומתן התקוע, נראה כי תוקם ממשלה בסוף הזמן הזה.

בהמשך לכך, ב'כאן' דווח הבוקר כי צוות המו"מ של איחוד מפלגות הימין, הדורשת, כזכור, את תיק המשפטים, ובליכוד מסרבים להעניק להם אותו, העלתה חלופה מעניינת, לפיה תקבל המפלגה את תיק האוצר. במידה וגם האופציה הזו לא מקובלת על נתניהו, תבקש המפלגה את תיק השיכון, אך כפי שהיה לפני כ-20 שנה, עם סמכויות ביצועיות משמעותיות. כזכור, בליכוד כבר הציעו למפלגה את התיק, אך נראה כי באיחוד מפלגות הימין יסכימו לקבל אותו רק אם יתלוו אליו סמכויות ביצועיות משמעותיות ולא כפי שהוא כיום, יחסית מרוקן מתוכן, לאחר שמנהל התכנון עבר למשרד האוצר, התשתיות נמצאות במשרד אחר וסמכויות נוספות שנעקרו ממנו.