מסתמן: איחוד הימין תקבל שני תיקים ואת ראשות ועדת החוקה

תיק החינוך יהיה בידי איחוד מפלגות הימין, וכן היא עשויה לקבל את תיק המשפטים - או את השיכון עם סמכויות נוספות וחברות בקבינט. מוטי יוגב יכהן כסגן שר הביטחון או הדתות, וכן תקבל המפלגה את ראשות ועדת החוקה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/05/19 16:17 א באייר התשעט

מסתמן: איחוד הימין תקבל שני תיקים ואת ראשות ועדת החוקה
מחלקים תיקים. איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

המשא ומתן הקואליציוני בין איחוד מפלגות הימין לליכוד צובר תאוצה. צוותי המשא ומתן נועדים בשעה זו, וממידע שהגיע לחדשות כיפה עולה כי סוכם על שני תיקים למפלגה. מסתמן כי תיק החינוך יגיע לידי המפלגה בוודאות, ובנוסף תקבל את אחד משני התיקים - משפטים או השיכון. ואם יהיה מדובר בתיק השיכון, הוא יכלול תוספות -2 חברים בקינבט כ'פיצוי' על אובדן תיק המשפטים.

בנוסף, מסתמן כי המפלגה תקבל תפקיד סגן שר במשרד הביטחון או במשרד הדתות, אותו יקבל ככל הנראה ח"כ מוטי יוגב, וכן את ראשות ועדת החוקה. יצויין כי טרם דובר על מי יכהן באיזה תפקיד, כזכור, על פי ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' יקבל את הזכות לבחור את התיק הבכיר מבין השניים שתקבל המפלגה. כך שבמקרה והמפלגה תקבל את תיק השיכון, ייתכן כי יעדיף לבחור בתיק החינוך.

נזכיר כי עד כה מדובר למעשה בתפקידים שהיו בידי המפלגה בקדנציה האחרונה. כאשר בנט ושקד שימשו כשרי החינוך והמשפטים, אלי בן דהן היה סגן שר הביטחון, וניסן סלומיאנסקי היה יו"ר ועדת החוקה.