הרב דרוקמן לכיפה: "אנחנו צריכים להתפשר? שנתניהו יתפשר"

זקן רבני הציונות הדתית לא מוכן לקבל מצב שבו דרישותיהם של כחלון, ליברמן והסיעות החרדיות ייענו ושל הרב פרץ וסמוטריץ' לא: "למה שרק אצלנו זה יהיה אחרת?". בנוגע לדיווחים על מתיחות בין ראשי המפלגה אמר: "חבל שיש כאלה שיש להם עניין לפרסם דברים לא נכונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/05/19 12:23 יד באייר התשעט

הרב דרוקמן לכיפה: "אנחנו צריכים להתפשר? שנתניהו יתפשר"
לא מוכן לפשרות. הרב דרוקמן, צילום: כיפה

המגעים הקואליציוניים בין הבית היהודי-איחוד לאומי לליכוד לא התקדמו בימים האחרונים, בין היתר לאור דרישת תיק המשפטים. בראיון לחדשות כיפה אומר היום (א') הרב חיים דרוקמן כי אסור לרב פרץ וסמוטריץ' להתפשר על כך.

"אני בטוח שהכל יסתדר כי אין סיבה שזה לא יסתדר", הוא מנסה לשדר אופטימיות ולצד זה מסביר מדוע הדרישות מראש הממשלה לגיטימיות, "ההיגיון הפרלמנטרי אומר שכפי שכל אחת ממפלגות הקואליציה תקבל את מה שהיה לה בקדנציה הקודמת כך גם בבית היהודי".

בשבוע שעבר דווח כי ראשי הבית היהודי-איחוד לאומי מקיימים סבב פגישות עם רבנים במטרה להסביר להם את חשיבות התנאים לכניסתם לממשלה וכדי למנוע מנתניהו להפעיל עליהם, באמצעות הרבנים, לחץ כפי שעשה בעבר כשבנט ושקד עמדו בראשות המפלגה.

לדבריו, "אין כל סיבה שהבית היהודי לא תקבל מה שכבר אצלה. אם היה מדובר בממשלה חדשה עם שותפות חדשות אז אולי היה מקום לשינויים, אך פה מדובר בממשלת המשך. יהדות התורה, ש"ס, ליברמן, כחלון, כולם מקבלים את אותם תיקים, אז למה שרק מול הבית היהודי זה יהיה אחרת?".

"רק הבית היהודי לא יקבלו מה שמגיע להם?". נתניהו

"רק הבית היהודי לא יקבלו מה שמגיע להם?". נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אולי מפני שכוחה של המפלגה נחלש משמונה מנדטים לחמישה בלבד?

הרב דרוקמן, אשר שימש בעבר כחבר כנסת, לא מתרשם מנושא השחיקה האלקטורלית: "כולנו היו עם עשרה מנדטים וכעת יש להם ארבעה וכחלון יהיה שר אוצר. ליברמן היה עם שישה מנדטים ובבחירות האחרונות הוא קיבל חמישה והוא יהיה שר ביטחון. אז המנדטים קובעים? מה הולך פה?"

אם נתניהו יתעקש שתיק המשפטים יישאר בליכוד, הרב פרץ וסמוטריץ' לא יצטרכו להתפשר?

"שנתניהו יתפשר. אנחנו צריכים להתפשר? זה פשוט לא הגיוני".

יש לציין כי בשבוע שחלף לא חלה התקדמות במגעים בין נציגי שתי המפלגות, כשבחדשות כיפה אף פורסם לראשונה כי במפלגה של הציונות הדתית דחו את ההבנות של הליכוד עם הסיעות החרדיות בנושאי דת ומדינה, וכן כי ראש הממשלה לא קיבל את מרבית תביעותיהם שנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון.

עבודה קשה לפניהם. פרץ וסמוטריץ

"אמון מלא". פרץ וסמוטריץצילום: נחשון פיליפסון

הרב דרוקמן, היו לאחרונה דיווחים על מתיחות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ובין הרב פרץ לסמוטריץ'. כיצד אתה התרשמת כמי שנמצא איתם בקשר קבוע?

"לא היו דברים מעולם", הוא קובע בנחרצות, "יש כאלה שהפריחו דברים שלא היו ולא נבראו. הם עובדים בתיאום מלא, באמון מלא ובהבנה מלאה וביחד. כל מה שפורסם זה עורבא פרח. חבל שיש כאלה שיש להם עניין לפרסם דברים לא נכונים".

מה דעתך לגבי חוק החסינות שמנסים לקדם ושישפיע באופן ישיר על מצבו המשפטי של ראש הממשלה נתניהו?

"אני אומר דבר אחד. מדובר בחוק שהיה קיים ולא באיזו המצאה. החוק היה קיים עשרות שנים ושינו אותו. הפה שאסר הוא הפה שמתיר. הכנסת היא ריבונית. זה רצון העם. זו דמוקרטיה ומה שיחליטו יחליטו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן