"חכו לרגע האחרון": הטיפים שנתנה שקד לסמוטריץ' למו"מ הקואליציוני

יו"ר האיחוד הלאומי התקשר להתייעץ עם שרת המשפטים היוצאת, כדי להיעזר בה במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד, ולשמוע את חוות דעתה על הצעת נתניהו לאיחוד מפלגות הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 08:22 ז באייר התשעט

"חכו לרגע האחרון": הטיפים שנתנה שקד לסמוטריץ' למו"מ הקואליציוני
חזרו להיות חברים? שקד וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', התייעץ עם שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד בקשר למשא ומתן הקואליציוני המתנהל בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין לקראת כינונה של ממשלת נתניהו החמישית, כך נודע לYNET. 

 סמורטריץ' התקשר לשקד כדי לקבל ממנה המלצות כיצד להתנהל במשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו וגם שוחח עמה על תיק המשפטים שאותו הוא דורש לקבל. השניים שוחחו גם על התנהלות איחוד מפלגות הימין מול נתניהו וכאמור גם על תיק המשפטים שנתניהו רוצה להעביר לשר יריב לוין.

גורם באיחוד מפלגות הימין אמר כי השרה המליצה לסמוטריץ' לנהוג כמו שראש הבית היהוי דאז, נפתלי בנט התנהל מול ראש הממשלה: "סמוטריץ' מדבר עם בנט ושקד ואחת ההמלצות שהוא קיבל היא לא לחתום על הסכם קואליציוני עד הרגע האחרון, כפי ששקד ובנט עשו בבחירות הקודמות ובכך הם הצליחו לחלץ מנתניהו ממש ברגע האחרון את תיק המשפטים".

בתוך כך, ראש הממשלה וסמוטריץ' שוחחו מספר פעמים בארבע עיניים, גם במהלך סבב הלחימה האחרון בעזה, וזאת כדי לקדם את המשא ומתן עם איחוד מפלגות הימין שטענו שדווקא רוצים לחתום ראשונים, ולא לחכות לרגע האחרון כמו קודמיהם. 

בשיחות בין נתניהו לסמוטריץ' נתן ראש הממשלה ליו"ר איחוד הלאומי הצעה ל'רדת' מתיק המשפטים, בו הוא חפץ, ובמקומו לקבל את התיק לביטחון פנים ושותפות בניהול המדיניות של משרד המשפטים. 

שרת המשפטים איילת שקד מסרה בתגובה: "אנחנו נמצאים בקשר טוב ואכן שוחחנו על סוגיות שונות, בין השאר על משרד המשפטים". בסביבת סמוטריץ' אישרו כי השניים משוחחים: "סמוטריץ' דיבר איתה כדי ללמוד על משרד המשפטים ולדעת מה הוא צריך לדרוש מבחינת תקציבים וכו' בהסכם הקואליציוני אם הוא נכנס למשרד".