נתניהו מודאג: "מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים"

ראש הממשלה דיבר בפתח ישיבת הממשלה על המו"מ הקואליציוני: "מקווה שתימצא בהקדם הדרך להוריד אותן לקרקע כדי שנוכל להקים ממשלה יציבה", אמר. איחוד מפלגות הימין מתקרב להישג נוסף במו"מ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/05/19 11:29 יד באייר התשעט

נתניהו מודאג: "מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים"
מודאג. נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו מודאג מהמשא ומתן הקואליציוני. לאחר הדיווחים על כך שהמו"מ עם ישראל ביתנו תקוע, והאיומים של ליברמן, ובמקביל בעיות במו"מ עם המפלגות החרדיות, ראש הממשלה אומר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה כי המפלגות מגזימות בדרישותיהן: "לצערי, מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא בהקדם הדרך להוריד אותן לקרקע כדי שנוכל להקים ממשלה יציבה", אמר נתניהו.

במקביל, נראה כי דווקא לאיחוד מפלגות הימין יש הישגים במשא ומתן הקואליציוני. על פי דיווח ב'כאן', בהסכם עם המפלגה יוכנס סעיף המגביל את סמכות המנהל האזרחי. משמעות הדבר היא כי משרדי הממשלה ייכנסו יותר לניהול חיי האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון, והמנהל האזרחי יוחלש. באיחוד מפלגות הימין רצו לבטל לחלוטין את המנהל האזרחי, המהווה למעשה את הריבון ביו"ש, אך הדבר אינו נראה מעשי, ואם יוחלש כוחו בצורה משמעותית, במפלגה ובמועצות ביהודה ושומרון יראו בכך הישג גדול.

הדבר מהווה למעשה החלת ריבונות ישראלית בפועל, גם אם חלקית ומצומצמת, ביישובים הישראליים ביהודה ושומרון. מהלך העולה בקנה אחד עם הכרזתו של ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים של הבחירות כי יקדם סיפוח ביהודה ושומרון. כמו כן עולה הדבר עם הדיווחים על כך שארצות הברית לא תתנגד להחלת ריבונות ישראלית ביישובים הישראלים, בד בבד עם קידום 'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן