היועמ"שית בולמת את חוק הנבצרות: "חוק יסוד אינו משאב פרטי"

היועצת המשפטית לממשלה הגישה את תשובתה לבג"ץ בתגובה לעתירות על חוק הנבצרות. בתשובתה ביקשה היועמ"שית לדחות את תחולת החוק לכנסת הבאה "כדי לעצב את ההסדר במבט צופה פני עתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 19:45 ג בתשרי התשפד

היועמ"שית בולמת את חוק הנבצרות: "חוק יסוד אינו משאב פרטי"
היועמ"שית גלי בהרב מיארה, צילום: Miriam Alster/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה היום (ב') את תשובתה לבג"ץ בעניין חוק הנבצרות. בכתב התשובה טענה היועמ"שית כי "חוק יסוד אינו יכול לשמש כמעין משאב פרטי המסלק מן הדרך בעיות פרסונליות מתחום טוהר המידות והדין הפלילי". עוד כתבה היועמ"שית כי יש לדחות את תחולת החוק לכנסת הבאה "כדי לעצב את ההסדר מתוך ראייה משטרית רחבה, במבט צופה פני עתיד ומאחורי 'מסך בערות".

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות

הדיון בבית המשפט העליון על חוק צמצום עילת הסבירות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות אינה על השולחן"

כזכור, בחודש שעבר הודיע בג"ץ כי יקיים דיון מורחב של 11 שופטים בעתירות על חוק הנבצרות, והורה למדינה לנמק מדוע לא לדחות את תחולתו. השופטים שידונו בחוק הם הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, עמית, סולברג, ברק-ארז, ברון, מינץ, אלרון, וילנר, גרוסקופף ושטיין.

לפני כחצי שנה, אישרה מליאת הכנסת ברוב של 61 תומכים מול 47 מתנגדים, את הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר כץ לצמצם את האפשרות של הוצאת ראש ממשלה לנבצרות. היועמש"ית הודיעה כבר אז כי היא מתנגדת לחוק אך ציינה כי "האפשרות להוציא את נתניהו לנבצרות אינה על השולחן".