"יום חג לדמוקרטיה": התגובות על אישור חוק צמצום הסבירות בוועדת חוקה

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות אושר בוועדת חוקה לקריאה שניה ושלישית, בקואליציה בירכו ובאופוזיציה תקפו | אופיר כץ: "עשינו את זה. יום חג לדמוקרטיה ולכל ישראל", גלעד קריב: "מסמר נוסף בארון של הדמוקרטיה הישראלית ושל שלטון החוק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/07/23 07:36 ב באב התשפג

"יום חג לדמוקרטיה": התגובות על אישור חוק צמצום הסבירות בוועדת חוקה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באופוזיציה תקפו ובקואליציה בירכו: אחרי שני לילות לבנים, ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן סיימה אמש (ד') להצביע על 27,670 רביזיות על חוק צמצום עילת הסבירות והחוק אושר לקריאה שניה ושלישית ויעלה בתחילת השבוע הבא לאישור סופי במליאת הכנסת. בעקבות אישור החוק בוועדת חוקה, חברי הכנסת חברי הכנסת בקואליציה בירכו ואילו חברי הכנסת באופוזיציה תקפו.

"יום חג לדמוקרטיה ולכל ישראל"

בתוך כך, חברי הכנסת בקואליציה בירכו על האישור. יו"ר הקואליציה אופיר כץ פרסם גם הוא תמונת סלפי עם רוטמן, ובירך: "עשינו את זה. יום חג לדמוקרטיה ולכל ישראל. תודה רבה ליו"ר הוועדה המסור שמחה רוטמן על העבודה הקשה, ביום שני במליאה". רוטמן השיב לו: "ההתגייסות שלך ושל הקואליציה יחד - הייתה התנאי הבסיסי שנגיע לרגע הזה".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצטרף לברכות. "אני מברך את חברי יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט חה"כ שמחה רוטמן על אישור החוק לצמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג לקריאה שנייה ושלישית בוועדה. שמחה ניהל את הדיונים במקצועיות מול התפרעויות והטרלות של האופוזיציה ועשה זאת בשליחות כולנו. תודה שמחה!".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מסמר נוסף בארון של הדמוקרטיה הישראלית ושל שלטון החוק"

מנגד, באופוזיציה תקפו את אישור החוק. חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה תקף את חברי הקואליציה. "רוטמן ושותפיו דפקו הערב מסמר נוסף בארון של הדמוקרטיה הישראלית ושל שלטון החוק. אבל הם יגלו שהציבור הענק שיצא לרחובות לא יאפשר את קבורת החמור הזו ויתייצב להגנת הערכים עליהם הוקמה מדינת ישראל ולהבטחת העתיד שלה. למרות צהלות השמחה של חבורת ההרס, נפילת הממשלה בוא תבוא ומהר מהצפוי". 

חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד ציינה כי המאבק יימשך "עד הרגע האחרון". "אנחנו כאן, עוד לא נגמר, יותר מ-40 שעות של דיונים בתוך וועדות חוקה וכנסת במקביל אבל זה עוד לא נגמר, בשבוע הבא נמשיך להיאבק עד הרגע האחרון בחוק הגרוע הזה וננצל את כל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו", כתבה בן ארי בעמוד הטוויטר שלה.