נדחה דיון בג"ץ בעניין אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים

בג"ץ החליט להוציא צו על תנאי לשר המשפטים, ובו הורו לו לנמק מדוע הוא לא מכנס את הוועדה לבחירת שופטים | לוין הגיש בקשה רשמית לביטול הצו בטענה כי הוא אינו חוקי - ובעקבות פנייתו נדחה הדיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/23 13:06 כט באלול התשפג

נדחה דיון בג"ץ בעניין אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים
בג"צ, צילום: Fitoussi/Flash90

שר המשפטים מסרב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, ועדה שהפכה לסמל התנגדותו לדרך בה מתנהלת מערכת המשפט. היא לא כונסה כבר כמעט שנה וחצי, והתנועה לאיכות השלטון ויש עתיד הגישו את העתירות נגדו בטענה כי הוא פוגע בעבודה התקינה של המשרד. אחרי התפתחויות וצווים, הוחלט היום (ו') כי הדיון שהיה אמור להתקיים ביום שלישי הקרוב - יידחה.

אתמול (ה') בג"ץ הוציא צו על תנאי לשר המשפטים לוין, בו הורו לו לנמק מדוע הוא לא מכנס את הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים הגיש בקשה רשמית לביטול הצו, והבוקר (ו') מסרה היועמ"שית בהרב-מיארה את עמדתה וכתבה כי אין צורך בביטול הצו, אך יש לאפשר לשר המשפטים ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם שבה יוכלו להוסיף על תגובתם שכבר הוגשה.

אחרי ההתפתחויות, הוחלט לדחות את הדיון מיום שלישי והוא יתקיים בתוך כחודש. השופט ענת ברון, היושבת בהרכב לצד דוד מינץ ויעל וילנר, פורשת בקרוב וככל הנראה לא תדון בתיק. מי שיחליף אותה יהיה עופר גרוסקופף. נזכיר כי אחרי הדיון בעילת הסבירות, ולצד הדיון בעניין אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, צפוי להתקיים דיון בעניין חוק הנבצרות.