לפיד נגד הפשרה: "ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מגיב לניסיונות של בית הנשיא להגיע לפשרה בין נתניהו לגנץ, "האופוזיציה לא תיתן יד לניסיונות הונאה, אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/09/23 20:47 כה באלול התשפג

לפיד נגד הפשרה: "ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

שעות ספורות אחרי פרסום המגעים של בית הנשיא לפשרה בין נתניהו לגנץ, רגע לפני הדיון הדרמטי בבג"ץ, ראש האופוזיציה יאיר לפיד מודיע כי הוא מתנגד לניסיון של בית הנשיא וטוען כי מדובר במהלך מתוכנן של נתניהו.

לפיד אמר, "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי. אני בעד הסכמות רחבות אבל מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ. רגע לפני ש- 15 שופטי בג"צ מתכנסים, רגע לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה".

ראש האופוזיציה הוסיף: "האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו ואנחנו נביא למדינת ישראל שקט אמיתי לא הונאה נוספת". מוקדם יותר היום מסרו בלשכת ראש הממשלה: "ראש הממשלה נתניהו פועל כדי למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות, אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה".

האיום של בן גביר: "עוצמה יהודית לא תיתן את היד"

"אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה" כתב היום בן גביר. "הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות - הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם. התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת".