פיצוץ בממשלה: בן גביר איים שיתנגד להסכמות - כך הגיב נתניהו

ברקע התחדשות השיחות בין הצדדים בבית הנשיא, מגיב השר לביטחון לאומי ואומר: "עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת". נתניהו הגיב מידית: "אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 16:49 כה באלול התשפג

פיצוץ בממשלה: בן גביר איים שיתנגד להסכמות - כך הגיב נתניהו
ראש הממשלה נתניהו, ראש בראש עם בן גביר, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ברקע השיחות המתחדשות בבית הנשיא בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ, נרשם עימות בתוך הממשלה. מיד לאחר פרסום השיחות הגיב השר לביטחון לאומי בסרטון שפרסם בו תקף את קיום השיחות וקבע כי מפלגתו "לא תיתן את היד להתקפלות הזאת". נתניהו הגיב מיידית.

דבריו של השר בן גביר צילום: דוברות השר בן גביר

האיום של בן גביר: "עוצמה יהודית לא תיתן את היד"

"אני בעד הידברות, אבל נגד כניעה" כתב בן גביר. "הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות - הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם. התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת".

בן גביר, רוב הציבור לא מרוצה

בן גביר, קורא לחברי הקואליציה להצטרף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הגיב: אף אחד לא ימנע הסכמות

בהמשך קרא לחבריו לקואליציה להשמיע את קולם בנושא: "אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה". לשכת ראש הממשלה הוציאה הבהרה מידית נגד דבריו של בן גביר: "ראש הממשלה נתניהו פועל כדי למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות" נכתב בהודעה. בלשכת נתניהו הוסיפו: "אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה.

גנץ

גנץ, חודשו השיחות. צילום: Tomer Neuberg/Flash90