מנהיג מחאת הימין נסוג מקריאתו לממשלת אחדות: "זה מה שהתכוונתי"

לאחר שקרא לצרף את גנץ ולפיד לממשלה, מנהיג מחאות הימין מבהיר את דבריו ומסייג: "לכנסת יש לגיטימציה מלאה לממש את המנדט בשמו נבחרה. לבית המשפט העליון אין סמכות להדיח ראש ממשלה שנבחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 14:48 כ באלול התשפג

מנהיג מחאת הימין נסוג מקריאתו לממשלת אחדות: "זה מה שהתכוונתי"
הפגנת הימין בעד הרפורמה המשפטית, צילום: ללא

ברל'ה קרומבי, מי שעומד מאחורי מחאות הימין בעד הרפורמה המשפטית, מסייג את קריאתו מהבוקר (ד') להקמת ממשלת אחדות עם גנץ ולפיד ואומר כי "לכנסת יש לגיטימציה מלאה לממש את המנדט בשמו נבחרה". ההסתייגות מגיעה לאחר שדבריו של קרומבי עוררו סערה ברשת.

"גם כשיש חוסר הסכמות, הן צריכות להתברר בקלפי או בשיח הציבורי"

ברלה קרומבי

ברלה קרומבי, צילום: דוד מנדלסון

בהודעה שהוציא קרומבי נכתב: "חברים יקרים, שלא נתבלבל: הציבור הישראלי יצא להצביע, ובחר ממשלת ימין של 64 מנדטים שביקשה ומבקשת להחזיר את הכוח וזכות ההכרעה לעם". בהמשך הדגיש: "חשוב שבית המשפט העליון יבין כי הציבור הישראלי רוצה לחיות בדמוקרטיה, וכי גם במקרה בו יש חוסר הסכמות, הן צריכות להתברר בקלפי או בשיח הציבורי ולא בועדה קרואה הלוקחת את הכוח מהאזרחים".

"טוב כי שינוי במעמדו של בית המשפט, וביחסיו עם הרשויות יעשה בהסכמה רחבה ככל האפשר בין כלל חלקי העם. כך אני מאמין" סיכם קרומבי, אך סייג: "באותה נשימה אני מאמין כי לכנסת יש לגיטימציה מלאה לממש את המנדט בשמו נבחרה, וכי לבית המשפט העליון אין סמכות להדיח באופן ישיר או עקיף ראש ממשלה שנבחר על ידי העם. על זה אנחנו מפגינים היום. העם הוא הריבון".

"חייבים לקרוא לגנץ לממשלה ואפילו ללפיד"

יו"ר האופוזיציה לפיד|

יו"ר האופוזיציה לפיד| , צילום: Miriam Alster/Flash90

כאמור, בראיון לערוץ 14 הביע קרומבי תמיכה בממשלת אחדות, גם עם לפיד: "אני בעד ממשלת הסכמה הרחבה. אני חושב שגנץ חייב להיכנס לממשלה, חייבים לקרוא לגנץ לממשלה ואפילו ללפיד" אמר קרומבי. בהמשך הראיון הסביר הפעיל את עמדתו: "מדינת ישראל נמצאת היום במצב חירום, ממשלת חירום זה חובה. היינו צריכים אפילו להקפיא עכשיו את כל חוקי דת ומדינה, את כל חוקי ההתיישבות, כי זה מצב אקוטי והשסע והפירוד הם הדבר הכי הכי חמור".