פעיל הליכוד הוותיק צעק "שיישרפו עוד 6 מיליון, הלוואי" - בליכוד גינו

איציק זרקא, פעיל הליכוד המוכר, הגיע אמש להפגנה של תומכי הרפורמה המשפטית, וצעק למתנגדים אמירות קשות, אותן גינו בליכוד: "לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה". שר המשפטים: "אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 07:55 כז בתמוז התשפג

פעיל הליכוד הוותיק צעק "שיישרפו עוד 6 מיליון, הלוואי" - בליכוד גינו
איציק זרקא | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש התקיים ערב נוסף של מחאות ברחבי הארץ נגד הרפורמה במערכת המשפט וסוגיות נוספות. במהלך הפגנה של תומכי הרפורמה באזור בית שאן, פעיל הליכוד הוותיק איציק זרקא, תועד כשהוא מקלל ומגדף את מתנגדי הרפורמה.

"לא סתם 6 מיליון הלכו"

"אשכנזים, טפו עליכם, תישרפו בגיהינום!", צעק זרקא למתנגדי הרפורמה, "לא סתם 6 מיליון הלכו. אני גאה, שיישרפו עוד 6 מיליון, הלוואי", צעק. מי שצילמה את הסרטון, קראה: "יראו חברי הכנסת של הליכוד למי הם משלמים כסף, למישהו שאומר 'אני גאה ששישה מיליון נשרפו. פשוט לשמוע ולא להאמין". 

הבוקר התנצל זקרא על המילים שאמר: "אני מתנצל בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות. אני הותקפתי על ידי 80 עד 100 איש באלימות קשה כתוצאה מכך יצאו לי מילים מהפה שהן לא נכונות והדברים יצאו מהקשרם", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "כמו כן הסבא שלי ניצול שואה ואנחנו יודעים מה עברו יהודי מדינות אירופה בשואה. אני מתנצל בכל נפשי מעומק נשמתי, סליחה אם פגעתי במישהו, מחילה".

"לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין"

מתנועת הליכוד נמסר בתגובה לדבריו של זרקא כי בתנועה מגנים את דבריו של איציק זרקא ומתנערים מהם לחלוטין. "לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבנו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אמר כי הוא מגנה "בכל לשון" את ההתנהגות וההתבטאויות המזעזעות של איציק זרקא. "אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב. בניגוד לדרך שבה פועלים ראשי האופוזיציה, שמגבים אלימות, סרבנות והסתה משמאל, אני לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין".