תומכי הרפורמה ניצחו: אחרי מאבק והצבעה - זה יהיה השם בויקיפדיה

המחלוקת שקורעת את המדינה סביב הרפורמה המשפטית לא עברה חלק גם בויקיפדיה, שם לא הצליחו להכריע בשם הרשמי של הערך שבתחילה כונה "רפורמת לוין". לאחר דיון והצבעה נקבע השם הרשמי | הסיפור המלא

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/08/23 21:16 ג באלול התשפג

תומכי הרפורמה ניצחו: אחרי מאבק והצבעה - זה יהיה השם בויקיפדיה
נתניהו ולוין, בויקיפדיה יש רפורמה, צילום: Emil Salman/POOL

עברו כשמונה חודשים מאז הכריז שר המשפטים לוין על הרפורמה במערכת המשפט, כאשר מאז הכרזתו המאבק בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה הפך לעימות מהקשים שידעה המדינה. אלא שהעימות לא נותר מנת חלקם של הכנסת, הרחובות וגם בשיחות הסלון שלנו והוא הגיע גם לרשת. בויקיפדיה התרחש מאבק מאז הוכרזה הרפורמה בשם הרשמי שיינתן לערך המדבר עליה כשצד אחד רוצה "רפורמה משפטית" וצד אחר דורש "מהפכה משטרית".

על חודם של שני קולות, ניצחון תומכי הרפורמה

באתר ניסו ליישב את המחלוקת בדרך דמוקרטית ולאחר דיונים רבים שלא היו מביישים את ועדת חוקה, ובתום הצבעה הוויכוח הוכרע והשם הרשמי יהיה "הרפורמה המשפטית בישראל (2023)". בהצבעה שנערכה בין מספר אפשרויות, ניצחה האפשרות הזו כאשר האפשרות שהגיעה למקום השני היא: "המהפכה המשפטית" אך הוא כאמור הפסיד בתוצאה 68-66.

השם הרשמי בויקיפדיה

השם הרשמי בויקיפדיה צילום: צילום מסך

השמות שהוצעו לשם הערך

בויקיפדיה ניסו לערוך את הדיון בצורה דמוקרטית ויש גם עמוד ובתוכו הסברים על ההצבעה והדיונים הרבים שקדמו לה. להצבעה הסופית נערכו שבעה דיונים מקדימים ובהם עלו לדיון השמות המוצעים. בין השמות שהוצעו להצבעה היו: "רפורמת לוין", "הרפורמה המשפטית", "התוכנית להחלשת מערכת המשפט" ועוד.