עיתונאי חרדי בכיר: "הרפורמה איננה ציפור הנפש שלנו"

העיתונאי החרדי אריה ארליך סובר כי הרפורמה איננה ציפור הנפש של החברה החרדית ועל נציגיה בקואליציה לדרוש מנתניהו לקדם בהסכמה רחבה או לעצור את החקיקה: "עלינו להפוך לסוכני שלום העומדים בדרכם של סוכני הכאוס למען שלמותה של החברה הישראלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 15:15 י באב התשפג

עיתונאי חרדי בכיר: "הרפורמה איננה ציפור הנפש שלנו"
גפני וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות האחרונים, הביטאונים החרדים השונים מפרסמים מאמרים בהם הם קוראים לנציגי המפלגות החרדיות בקואליציה "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע לרפורמה המשפטית. בטור שפורסם הבוקר (ו') בעיתון "ידיעות אחרונות", עורך המגזין החרדי "משפחה",אריה ארליך סובר כי הרפורמה איננה ציפור הנפש של החברה החרדית ועל נציגיה בקואליציה לדרוש מנתניהו לקדם את בהסכמה רחבה או לעצור אותה

"הרפורמה המשפטית איננה 'ציפור נפש' עבור אף חרדי"

בפתח הטור, קרא ארליך לנציגי המפלגות החרדיות להציב לראש הממשלה, בנימין נתניהו אולטימטום בנוגע לרפורמה המשפטית. "על המפלגות החרדיות לומר לנתניהו: או שאתה מצליח לקדם תיקונים בהסכמה רחבה – או שאתה עוצר מיד", פתח ארליך את מאמרו.

אריה ארליך עורך המגזין של

אריה ארליך עורך המגזין של 'משפחה' צילום: צבי מילר

כאמור, העיתונאי טוען כי הרפורמה המשפטית איננה ציפור נפשה של החברה החרדית. "מי כמונו יודעים שעל ציפור הנפש נאבקים עד הסוף. הרפורמה המשפטית, עם כל התמיכה העקרונית בה, איננה "ציפור נפש" עבור אף חרדי. זה לא שלאחר העברת הרפורמה תראו המוני חרדים עוזבים את בד"ץ והופכים לחסידי בג"ץ. נוכח זאת, מצופה מאיתנו לגלות מידה של כבוד כלפי מי שכן רואים במוסד הזה סלע דמוקרטי איתן עבורם".

גפני ונתניהו, מבקש הפסקת ביקורי ח"כים בהר הבית

גפני ונתניהו, מבקש הפסקת ביקורי ח"כים בהר הבית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום דבריו, אמר ארליך כי "את סדר היום של הציבור החרדי מכתיבים גדולי התורה – לא פורום קהלת. עלינו, החרדים, להפוך לסוכני שלום העומדים בדרכם של סוכני הכאוס, למען שלמותה של החברה הישראלית, החשובה יותר מהרפורמה. ראינו השבוע את חלון הראווה הישראלי נשבר, וכולנו נפצענו מרסיסיו. עכשיו הגיע הזמן לחבר מחדש".