גנץ: "המחאה היא צו השעה - קורא לנתניהו להגיע לבית הנשיא"

יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ כינס מסיבת עיתונאים אחרי המחאה אמש באיילון, קרא להחרפת המחאה ודרש: "קורא לנתניהו להודיע מיידית על הפסקת החקיקה החד צדדית ולהגיע עוד היום לבית הנשיא" | בליכוד לא נשארו חייבים: "לא מאמינים לבני גנץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/07/23 13:19 יז בתמוז התשפג

גנץ: "המחאה היא צו השעה - קורא לנתניהו להגיע לבית הנשיא"
גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

אחרי לילה של הפגנות וחסימות כבישים, יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ כינס מסיבת עיתונאים ובה קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור באופן מיידי את החקיקה של הקואליציה, זאת על רקע ההצבעה על עילת הסבירות שצפויה בתחילת שבוע הבא.

"אני קורא לנתניהו להודיע מיידית על הפסקת החקיקה"

גנץ אמר: "אני קורא לנתניהו להודיע מיידית על הפסקת החקיקה החד צדדית, להגיע עוד היום לבית הנשיא ולחזור להידברות. אם לא למען הדמוקרטיה, אם לא למען הביטחון, אם לא למען הכלכלה, אז למען שלמות עם ישראל ומניעת שפיכות דמים", לדבריו: "ואני אומר לו בצורה מפורשת - אם ההפיכה תעבור, נבטל את כולה אחרי הבחירות הבאות, והיא תהפוך לכתם בהיסטוריה שיהיה על שמך".

המחאות

המחאות אתמול בתל אביב. צילום: Yossi Aloni/Flash90

"המחאה - היא צו השעה"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס למחלוקת בעם ואמר כי, "מצד אחד, ישנו שלטון דורסני וקיצוני. שקורץ לאלימות ולא מגנה אותה. מהצד השני, יש מחאה חשובה, שרובה המוחלט מורכבת מאוהבי הארץ הזו, מכל גווני החברה הישראלית, שרוצים להשמיע את קולם".

"המחאה - היא צו השעה.  לצד זאת, אני מדגיש את חשיבות השמירה על החוק והנחיות המשטרה. בלי אבל ובלי אולי. אנחנו נאבקים למען שלטון החוק - וחייבים לכבד אותו. חובה על כולנו להימנע מאלימות ולזכור, שיש גם כאלו שחושבים אחרת".

בליכוד הגיבו: "לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה"

הליכוד הגיב לדברי גנץ: "חבל שבני גנץ לא נענה לקריאות ראשי הקואליציה שקראו לו במשך חודשים להגיע להסכמות", לטענתם: "במקום זאת, הוא מרח את הזמן ונשבר תחת לחץ איומי ראשי המחאה וברח מהבנות שכמעט הבשילו להסכמות, ונטש את השיחות בבית הנשיא. לא מאמינים לבני גנץ. הוא שבוי של המחאה ואינו רוצה או מסוגל להגיע להסכמות כלשהן. כל מטרתו היא לבזבז עוד זמן".