אולמרט התעמת עם שוטרים, רכב דרס מפגינים: כאוס לילי באיילון

לאחר נאומו של ניצב עמי אשד וההודעה כי הוא מתפטר, מאות מפגינים ממתנגדי הרפורמה חסמו צירים מרכזיים בתל אביב והדליקו מדורות על איילון. נהג נעצר לאחר שנסע לעבר המפגינים, ראש הממשלה לשעבר תועד מתעמת עם פרש משטרתי | עד כה מפגין אחד בלבד נעצר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/07/23 22:20 טז בתמוז התשפג

אולמרט התעמת עם שוטרים, רכב דרס מפגינים: כאוס לילי באיילון
איילון, נחסם לתנועה, צילום: Omer Fichman/Flash90

מאות מפגינים הגיעו באופן ספונטני לרחובות תל אביב וחסמו את נתיבי איילון ורחוב קפלן, זאת בעקבות הודעתו של ניצב עמי אשד על התפטרותו מהמשטרה. בקבוצות המפגינים ביקשו מהאנשים להגיע ולייצר אפקט "גלנט" שני ואכן מאות הגיעו וחסמו את נתיבי איילון בתל אביב. נכון לשעה 21:20 איילון חסום לשני הכיוונים.

מכתזית באיילון, הערב צילום: דוברות המשטרה

שני אירועים חריגים נרשמו במהלך הערב. הראשון הוא תיעוד מההפגנות בו נראה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כשהוא מתעמת עם פרש משטרתי. אירוע חריג נוסף התרחש כאשר נהג רכב שהיה נחוש להמשיך בנסיעתו נסע לעבר המפגינים תוך שהוא פוגע באחדים מהם, בהמשך הודיעה המשטרה כי הוא נעצר. עד כה המשטרה מדווחת על מפגין אחד בלבד שנעצר 

החסימה באיילון, הערב

החסימה באיילון, הערב צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מתקשה להשתלט על המפגינים

המשטרה עד כה לא מצליחה להשתלט על ההפגנה הספונטנית וכוחות משטרה עוד זורמים למקום על מנת לנסות ולהשתלט על המפגינים. כאמור מוקדם יותר הערב (ד') כינס ניצב מחוז תל אביב עמי אשד מסיבת עיתונאים והודיע על פרישה מהמשטרה תוך שהוא תוקף את השר בן גביר וטוען כי הודח על רקע פוליטי.

עמי אשד, בלב הסערה

עמי אשד, מנסים לייצר אפקט גלנט 2. צילום: Erik Marmor/Flash9

השר בן גביר הגיב לאשד במסיבת עיתונאים משלו ואמר: "הדברים של עמי אשד הערב מוכיחים  שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים, איחלתי לו הצלחה בבחירות ואני מאחל לנו שנצליח במשימה לחזק את המשטרה ולעמוד באתגרים הגדולים שלפנינו".

המפגינים באיילון, הערב

המפגינים באיילון, הערב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בצלאל סמוטריץ' הגיב לכאוס באיילון וכתב: "האחריות לכאוס בנתיבי איילון היא על מערכת אכיפת החוק והמשטרה שאיבדו שליטה מול האנרכיסטים שחוסמים את איילון שוב ושוב ושוב. ‏אין שום סיבה שמצדיקה את האכיפה הבררנית שמתבטאת בהפעלת כוחות גדולים ומעצרים בהפגנות ימין, חרדים, מתנחלים או של העדה האתיופית לעומת הפגנות השמאל שכוללות הצתת מדורות וחסימת נתיבים מרכזיים ללא שום מענה. זו לא דמוקרטיה!".