המהלך של טלי גוטליב נגד הקואליציה: "צר לי"

חברת הכנסת שהביעה התנגדות לחוק שיאפשר ליו"ר הוועדה הקרויה בטבריה לרוץ בבחירות הקרובות, אומרת לחדשות כיפה כי היא תפר את המשמעת הקואליציונית לא תצביע בעד החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 12:15 ז בתמוז התשפג

המהלך של טלי גוטליב נגד הקואליציה: "צר לי"
גוטליב , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במספר מקרים, הביעה חברת הכנסת טלי גוטליב את התנגדותה לחוק שמקדם חבר מפלגתה עמית הלוי שקובע כי יו"ר וועדה קרואה בעיר מסויימת יוכל להתמודד לאחר מכן בבחירות לראשון העיר. בקואליציה יעלו היום (א') את החוק לקריאה ראשונה ברקע הטענות נגד החוק שהוא לכאורה מנסה לסדר את התמודדותו של יו"ר הוועדה הקרואה בטבריה לריצה בבחירות הקרובות. גוטליב אומרת אומרת ל"חדשות כיפה" כי היא לא תצביע יחד עם הקואליציה בעד החוק.

"חוק לא חוקי": גוטליב תוקפת

בציוץ בטוויטר כתבה גוטליב: "למה שממשלת ימין תדאג למה שחשוב באמת אם אפשר לחוקק חוק פרסונלי בדחיפות בהולה לטובתו האישית של יו"ר הוועדה הקרואה בטבריה" היא כותבת ומוסיפה כי "אח"כ יספרו לכם על משמעת קואליציונית, אבל שמישהו יסביר לי איך אפשר לחייב ח"כ להצביע לחוק כ"כ לא חוקי? נאבקתי בחוק הזה בכל דרך אפשרית, צר לי שהוא עולה לקריאה ראשונה" סיכמה.

עמית הלוי

עמית הלוי, הצעת החוק זוכה לביקורת. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

עמית הלוי: "בש"ס לא פנו אליי"

יוזם הצעת החוק, ח"כ עמית הלוי דחה לאחרונה את הטענות כי מדובר בחוק פרסונלי שנחקק עבור יו"ר הוועדה הקרואה בעיר טבריה ואמר: "מהות החוק הוא לחזור למצב שהיה לפני שינוי החוק בשנת 2008 ומטרתו מקסום הזכות של תושבי כל עיר לבחור. הערך הדמוקרטי המכריע הוא לאפשר לתושבי העיר את הבחירה המקסימלית ולבחור  את המועמד הטוב עבורם. אני שומע טענות כאילו מדובר בחוק פרסונלי וזה רחוק משם. אומרים שאנשי ש"ס פנו אליי - לא היה ולא נברא. המניע הוא עקרוני".