החוק של הח"כ הסרוג - והמתקפה: "כל מטרתו היא לסדר ג'וב"

חבר הכנסת עמית הלוי מקדם חוק שנוי במחלוקת שעל פי גורמים בכנסת נועד לסייע למקורבו של אריה דרעי, בועז יוסף לרוץ לראשות העיר טבריה | בליכוד תוקפים את החוק ויש מי שמתכוון להחרים את ההצבעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/06/23 13:53 יח בסיון התשפג

החוק של הח"כ הסרוג - והמתקפה: "כל מטרתו היא לסדר ג'וב"
עמית הלוי, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

חבר הכנסת הסרוג עמית הלוי מקדם בימים אלה חוק שנוגע לראשויות המקומיות, לפיו ראש ועדה קרואה, אשר מונה על ידי שר הפנים לא יצטרך לעבור תקופת צינון לפני שיתמודד לבחירות לראשות העירייה. חוק שעל פי גורמים פוליטיים נועד לאפשר למקורבו של אריה דרעי, בועז יוסף לרוץ לראשות העיר טבריה.

"כל מטרתו היא לסדר ג'וב למקורב של הלוי"

חברי כנסת בליכוד תוקפים את החוק שיעלה היום להצבעה ואומרים ל"חדשות כיפה": "מדובר בחוק פרסונלי שכל מטרתו היא לסדר ג'וב למקורב של הלוי. הניסיונות המביכים של הלוי, שהשלים עם העובדה שזו הקדנציה האחרונה שלו בכנסת, לקנות לו אחיזה ברשויות המוניציפליות לא יצלחו. לא נאפשר פגיעה בליכוד בשביל אינטרסים צרים של חבר כנסת טירון".

נציין כי חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, שהיא מהמתנגדים הבולטים לחוק לא מתכוונת להצביע בעד החוק שיעלה היום במליאה, גם הלוי עצמו הודה בראיון לקול ברמה כי הוא, "יכול להבין את הטעמים לפגם בהקשר הזה". 

טלי גוטליב

טלי גוטליב לא תצביע בעד החוק צילום: Flash90

היועצת המשפטית של ועדת הכנסת העבירה ביקורת על החוק ואמרה: "מדובר בתיקון בעייתי של תיקון חוק בחירות תוך כדי משחק כשאנחנו כבר נמצאים בתקופת בחירות. הצעת חוק מהסוג הזה לא צריך לחוקק במהירות, וצריך לקיים דיון ולחוקק את החוק לבחירות הבאות. זאת הצעה עם מניע פרסונלי והשפעה מאוד מצומצמת".  

הלוי מתנער: אומרים שאנשי ש"ס פנו אליי, לא היה ולא נברא

יוזם הצעת החוק, ח"כ עמית הלוי דחה לאחרונה את הטענות כי מדובר בחוק פרסונלי שנחקק עבור יו"ר הוועדה הקרואה בעיר טבריה ואמר: "מהות החוק הוא לחזור למצב שהיה לפני שינוי החוק בשנת 2008 ומטרתו מקסום הזכות של תושבי כל עיר לבחור. הערך הדמוקרטי המכריע הוא לאפשר לתושבי העיר את הבחירה המקסימלית ולבחור  את המועמד הטוב עבורם. אני שומע טענות כאילו מדובר בחוק פרסונלי,  וזה רחוק משם. אומרים שאנשי ש"ס פנו אליי - לא היה ולא נברא. המניע הוא עקרוני".