מזכיר הממשלה: גנץ ולפיד הסכימו להחזיר את דרעי לממשלה

מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, אמר כי נציגיהם של גנץ ולפיד המשתתפים בשיחות בבית הנשיא, הסכימו לאפשר את חזרת יו"ר ש"ס, אריה דרעי לשולחן הממשלה | לאחר שעורר סערה, חזר בו מדבריו והבהיר כי לא היו הסכמות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/06/23 17:06 כה בסיון התשפג

מזכיר הממשלה: גנץ ולפיד הסכימו להחזיר את דרעי לממשלה
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אחד הנושאים שדנו בשיחות בין האופוזיציה לקואליציה בבית הנשיא זה ביטול עילת הסבירות בכל הנוגע למינוי הממשלה, מה שיאפשר ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, לחזור לשולחן הממשלה. בתוך כך, מזכיר הממשלה,יוסי פוקס, אמר היום (ד') בראיון לכאן 11 כי נציגי האופוזיציה המשתתפים בשיחות בבית הנשיא, הסכימו לאפשר את חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה. לאחר שעורר סערה, חזר בו מדבריו  פוקס בראיון לגלי ישראל והבהיר כי לא היו הסכמות.

"מדובר בשקר מוחלט", "פעיל פוליטי שמפיץ פייק ניוז"

כאמור, בראיון לכאן 11, אמר מזכיר הממשלה כי היו הסכמות עם נציגי האופוזיציה להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה. "קיבלנו באמצעות המתווכים מהצד השני תשובה שאם אנחנו רוצים את ההסכמה - אין בעיה שעילת הסבירות תכלול מינוי שרים, אבל כל יתר המינויים בשירות המדינה - שכחו מזה. אז מה הימין יחזור ויגיד החזרנו את אריה דרעי ואין רפורמה משפטית?", אמר פוקס בריאון.

יוסי פוקס בהוראה חדשה לחברי הממשלה

יוסי פוקס בהוראה חדשה לחברי הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות דבריו של פוקס, מיש עתיד מיהרו להוציא הודעה כי מדובר בשקר מוחלט. "הניסיון של מזכיר הממשלה להציג הסכמות בבית הנשיא הוא ביזוי מוסד הנשיאות. מדובר בשקר מוחלט. אין שום הסכמות בבית הנשיא, ולא הסכמנו לאפשר לדרעי לחזור לשולחן הממשלה". גם במחנה הממלכתי הגיבו לדבריו של מזכיר הממשלה והכחישו את דבריו. "מצופה ממזכיר הממשלה לזכור שהוא עובד ציבור, ולא פעיל פוליטי שיכול להפיץ פייק ניוז. מדובר בשקר עלוב", נמסר מהמחנה הממלכתי.

חברי הכנסת גנץ ולפיד |

חברי הכנסת גנץ ולפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שטען ביום שני האחרון כי מטרת השיחות היא החזרתו של דרעי לממשלה, התייחס לדבריו של פוקס. "בדיוק כפי שאמרתי, ההסכמה היחידה שהושגה בבית הנשיא, זאת ההסכמה לצרף את אריה דרעי לשורות הממשלה", אמר ליברמן.