ליברמן מעריך - ההסכם בין הקואליציה לאופוזיציה יפורסם ביום רביעי

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מעריך כי הקואליציה והאופוזיציה יגיעו להסכם לאחר הבחירות לוועדת למינוי שופטים וטען כי ליבת ההסכם היא חזרת דרעי לממשלה: "חיזוק משמעותי לקואליציה המשיחית של נתניהו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/06/23 14:18 כג בסיון התשפג | עודכן בתאריך 12/06/23 15:20

ליברמן מעריך - ההסכם בין הקואליציה לאופוזיציה יפורסם ביום רביעי
אביגדור ליברמן, צילום: ללא

ביום רביעי הקרוב תבחר הכנסת את נציגיה לוועדות מינויים לנושאי משרה שיפוטית: הוועדה לבחירת שופטים, הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים וועדת המינויים לקאדים-מד'הב. בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו, יו"ר הסיעה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התריע היום (ב') כי הקואליציה והאופוזיציה יגיעו להסכם ביום רביעי הקרוב לאחר הבחירות לוועדה וטען כי ליבת ההסכם הוא חזרת יו"ר ש"ס, אריה דרעי לממשלה.

"חיזוק משמעותי לקואליציה חרדית משיחית של נתניהו"

"ההסכם המסתמן בבית הנשיא להערכתי יפורסם מיד לאחר מינוי הוועדה לבחירת שופטים ביום רביעי", פתח ליברמן את דבריו, "לאחר שקארין אלהרר תיבחר לחברה בוועדה, אני סבור ששני הצדדים יודיעו על כך שהגיעו להסכם".

אריה דרעי.

"ליבת ההסכם הוא חזרת דרעי לממשלה" אריה דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לטענתו, ליבת ההסכם בין הקואליציה לאופוזיציה הוא להחזיר את דרעי לממשלה. "ההסכם הזה הוא רע למדינת ישראל, יש מסך עשן ומדברים על עילת הסבירות ועל יועצים משפטיים, אך ליבת ההסכם זה חזרתו של דרעי לממשלה, בתמיכתם של גנץ ולפיד. אני מאוד מקווה שהם יתעשתו ולא יתנו לזה יד, כי ברגע שדרעי יחזור לממשלת נתניהו, זה חיזוק משמעותי לקואליציה חרדית משיחית של נתניהו. לכן אני באופן אישי מתכוון לעשות הכל על מנת למנוע את זה".

ליברמן לא פוסל ישיבה עם נתניהו - עם תנאי אחד

נזכיר כי במוצאי שבת האחרון, הצהיר ליברמן בעמוד הטוויטר שלו כי למרות חילוקי הדעות שלו עם נתניהו, הוא מוכן לשבת יחד איתו ועם הליכוד בקואליציה "ציונית וליברלית" אך ללא המפלגות הדתיות. "נכון שאני לא מאמין לאף מילה של נתניהו", פתח ליברמן את דבריו, "אבל אין פה ויכוח פרסונלי או פסילה אישית. אמרתי אינספור פעמים שמדינת ישראל כרגע זקוקה לקואליציה ציוניות וליברלית, כולל תנועת הליכוד וללא המפלגות החרדיות והמשיחיות".

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן צילום: Flash90

בסיום דבריו, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי במידה ונתניהו יהיה מוכן להיפרד מהמפלגות החרדיות, הוא יקדם סדר יום "ציוני וליברלי". "במידה ונתניהו יהיה מוכן להיפרד מהשותפים 'הטבעיים' שלו, אפעל בכל הכוח למען הקמת קואליציה ציונית וליברלית עם סדר יום ברור- כינון חוקה והפרדה בין דת ומדינה".