בחירות לרבנות הראשית

בעוצמה יהודית מתנגדים והדיל של דרעי וסמוטריץ' בסכנה

לקראת בחירת הרבנים הראשיים, מתכוונים במפלגות ש"ס והציונות הדתית לחלק בניהם את המשרות כך שהרב הראשי האשכנזי יהיה מהציונות הדתית - אבל בעוצמה יהודית פועלים לסיכול המהלך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/05/23 16:10 יז באייר התשפג

בעוצמה יהודית מתנגדים והדיל של דרעי וסמוטריץ' בסכנה
דרעי, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבחירות לרבנות הראשית מתקרבות ומביאות איתם מתיחות בקואליציה. עם חתימת ההסכמים הקואליציוניים סוכם כי אחד משני הרבנים הראשיים יהיה מהציונות הדתית, בנוסף, על פי גורמים פוליטיים סיכמו מפלגות ש"ס והציונות הדתית כי הרב הראשי האשכנזי יהיה מהציונות הדתית, מה שיאפשר לדרעי למנות רב ראשי ספרדי חרדי. 

בכיר בעוצמה יהודית: "ההסכם לא מקובל עלינו ואנחנו לא מחוייבים אליו"

אבל במפלגת עוצמה יהודית לא רואים בעין יפה את הסיכום ופועלים למנות רב ראשי ספרדי מתוך הציונות הדתית, השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית אמר לחדשות כיפה: "יש הסכם? אז מה, מי סיכם? זה לא סוכם איתנו. ההסכם לא מקובל עלינו ואנחנו לא מחוייבים אליו". בכירים בעוצמה יהודית מאשרים כי הם פועלים לשינוי המצב אבל לא חושפים את צעדיהם בנושא. 

עמיחי אליהו: "אם זה יקרה זאת תהיה טעות גדולה"

הרב עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו אמר לכיפה על מינוי הרבנים הראשיים: "לפני הכל צריך לראות שהרב הוא תלמיד חכם, ירא שמיים ומחובר לציבור. אבל,  אנחנו לא יכולים לומר פעם מאחר פעם שאנחנו מוותרים על הרב הראשי הספרדי. אם זה יקרה זאת תהיה טעות גדולה שתעלה לנו ביוקר. זאת חרפה".