פיצוץ בקואליציה | ההחלטה של בן גביר - והאיום: יהיה לזה מחיר

שוב פיצוץ בקואליציה - בעקבות הוויכוח על גובה התקציב לנגב ולגליל, בעוצמה יהודית החליטו להחרים את ההצבעות במליאה: "הם משחקים משחקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 15:22 כו באייר התשפג | עודכן בתאריך 17/05/23 15:30

פיצוץ בקואליציה | ההחלטה של בן גביר - והאיום: יהיה לזה מחיר
בן גביר נאם בבאר שבע, צילום: Sraya Diamant/Flash90

פעם נוספת שעוצמה יהודית מחרימים הצבעות: בן גביר החליט להחרים את ההצבעות במליאה בשל חוסר הסכמה לגבי גובה התקציב למשרד הנגב והגליל, ואיים כי "יגבה מחיר" על כך. וסרלאוף זועם על סמוטריץ ואומר לחדשות כיפה: "הם משחקים משחקים אנחנו נגבה מחיר על ההתנהלות של סמוטריץ". בינתיים, בן גביר נצפה בדרכו ללשכת נתניהו.

וסרלאוף נגד סמוטריץ': "אני מאוכזב וכועס"

בשיחה עם חדשות כיפה, תקף שר הנגב והגליל וסרלאוף את סמוטריץ', שסייר היום בגליל ודיבר על חיזוק התעשייה באזור.  "הם משחקים משחקים, אנחנו נגבה מחיר על ההתנהלות של סמוטריץ'," אמר השר. בציוץ ששיתף בחשבון הטוויטר שלו הוסיף: "בצלאל, בלי סיסמאות ריקות. אם הגליל חשוב לך אל תקצץ בתקציבים לקידום הנגב והגליל". 

כזכור, בישיבת הממשלה בתחילת השבוע שעסקה בתקציב הנגב, אמר וסרלאוף: "אני מאוכזב וכועס, בכל דיון, התקציב יורד ויורד. לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו". עוד אמר, " זה פגיעה בנגב, בגליל, נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".

וסרלאוף

וסרלאוף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם בן גביר זעם: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל" לדבריו: "לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב".

סמוטריץ' סייר בגליל, בשעה שבעוצמה יהודית האשימו אותו בתקציב הדל לפריפריה 

כאמור, השר סמוטריץ', שעוצמה יהודית זועמים על התקציבים שגרף למשרדו, לטענתם - על חשבון פיתוח הנגב והגליל, העביר את יומו בביקור באזורי התעשייה בגליל. "קיימנו היום סיור בקדמת הגליל" ציץ בחשבון הטוויטר שלו. "קיימנו שיח על התעשיינים על הפחתת רגולציה ובירוקרטיה והעמקנו סביב אתגרי כוח אדם, הכשרות ופתרונות הקצה הנדרשים".