השר וסרלאוף זועם: "אם זה נכון - מדובר בשערוריה"

השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, התייחס לדיווח על הסכמות להפסקת אש בתמורה להפסקת ירי על תל אביב: "תושבי הדרום הם אינם אזרחים סוג ב', הם אזרחי שווי זכויות שסבלו מספיק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 22:24 יט באייר התשפג

השר וסרלאוף זועם: "אם זה נכון - מדובר בשערוריה"
וסרלאוף, צילום: Sraya Diamant/Flash90

למרות הדיווחים המצרים כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין שני הצדדיםמטחים כבדים נורו הערב (ד') לעבר גוש דן, באר שבע, אשקלון ועוטף עזה ובתגובה צה"ל תקף  מטרות טרור ברצועה. על פי דיווח של חדשות 13, במסגרת המגעים להפסקת האש, ישראל דרשה כי ארגון הטרור יתחייב שלא ירה במטח האחרון על גוש דן. השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף התייחס לדיווח ואמר כי אם זה נכון מדובר בשערוריה.

"אם זה נכון - מדובר בשערוריה"

"דין יישובי הדרום כדין תל אביב", אמר וסרלאוף", אני מתקשה להאמין לדיווחים לפיהם ישראל הסכימה להפסקת אש רק בתמורה לכך שארגוני הטרור לא יירו לעבר תל אביב, ורק לדרום ולעוטף עזה, ואם זה נכון מדובר בשערוריה. תושבי הדרום הם אינם אזרחים סוג ב', הם אזרחי שווי זכויות שסבלו מספיק. אני בטוח שראש הממשלה ושר הביטחון יורו לצה"ל להמשיך לכתוש את ארגוני הטרור והמחבלים - מבלי לאפשר להם לבחור לאיזה שטח בישראל מותר להם לירות". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה"

מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יואב גלנט מסרו הצהרה לתקשורת בה יתייחסו להסלמה הביטחונית. "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו - דמו בראשו. העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו - דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע 'מגן וחץ'. הפיתוח של יכולות מודיעניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה". 

צילום: חיים צח / לע"מ

נתניהו סיכם את דבריו ואמר כי ארגון הטרור נפגע בצורה קשה וציין כי אף ישראלי לא נפגע במערכה. "עד כה הנחתנו על הג'יהאד האיסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו. לשמחתנו, עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים".