פיצוץ בממשלה: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה"

שבוע בלבד לפני תחילת ההצבעות על תקציב הממשלה, מחלוקת קשה בין שרי עוצמה יהודית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "קל לו לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב ובגליל, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/05/23 15:44 כג באייר התשפג

פיצוץ בממשלה: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה"
צילום: Ben Hakoon/Flash90

בשבוע הבא יצביעו שרי הממשלה על תקציב המדינה לשנים 2023-2024, אבל רגע לפני, מחלוקת קשה בין שרי עוצמה יהודית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הממשלה שקובעת לאן ילכו הכספים הקואליציוניים. 

וסרלאוף נגד סמוטריץ': "אני מאוכזב וכועס"

השר יצחק וסרלאוף התייחס בישיבת הממשלה לתקציב הנגב: "אני מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי, כל דיון, התקציב יורד ויורד. לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב, בגליל, נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ' צילום: Sraya Diamant/Flash90

השר בן גביר הוסיף: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל, החלוקה צריכה להיות הוגנת, לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב, שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד – בצלאל – זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל".

גם השר קרעי העביר ביקורת על שר האוצר ואמר: "פוגעים בגני הילדים של החינוך המיוחד של ממלכתי חרדי, אי אפשר לדבר כל היום על לימודי ליב"ה ועכשיו מקצצים דווקא מאלה שרוצים ללמוד ליבה. התקציב הזה גם לא מביא בשורה לפריפריה".